همشهری آنلاین: اریک کانتونا بار دیگر در نطق خود پس از دریافت جایزه ارشد یوفا با اظهاراتی عجیب و غریب، چشم‌های حضار در مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان را از تعجب گرد کرد.

اریک کانتونا

ایرنا نوشت: با توجه به مصاحبه‌ها و سابقه قبلی اریک کانتونا تعجبی ندارد که مرد فرانسوی بار دیگر با ایراد سخنرانی که به سختی با فوتبال مرتبط است، باعث گیج شدن حضار شود.

بازیکن اسبق فوتبال و بازیگر کنونی سینما و تلویزیون با سخنرانی کوتاه اما جامع از علم گرفته تا جاودانگی و جنگ، چین و چروک را بر پیشانی حضار در مراسم انداخت.

کانتونا با گریز به سخنرانی مشهور خود در سال ۱۹۹۵ (وقتی مرغ های دریایی به دنبال کرجی راه می افتند)، حرف های خود را با جمله ای از نمایشنامه شاه لیر اثر نویسنده انگلیسی ولیلیام شکسپیر آغاز کرد.

ستاره‌های حاضر در مراسم از جمله کریستیانو رونالدو و لیونل مسی به نظر زمانی که مرد فرانسوی سخنرانی خود را در مورد پیشرفت علم ادامه می‌داد، کاملا مبهوت مانده بودند.

کانتونا با نقل قول جمله‌ای از شاه لیر گفت: همچون پسران شرور که حشرات را برای تفریح می‌کشند، خدایان هم ما را برای تفریح می‌کشند؛ به زودی علم قادر خواهد بود تا روند پیر شدن سلول ها را کند کرده، آنها را مرمت کنند و در نهایت ما جاودانه خواهیم شد؛ تنها حوادث رانندگی، جرم و جنایات و جنگ ها باعث کشتار آدمی خواهد شد اما متاسفانه شمار جنگ‌ها و جنایات چندبرابر می‌شود؛ من عاشق فوتبال هستم، سپاس.

کانتونا در سال ۱۹۹۵ و زمانی که پس از پذیرفته شدن درخواست استینافش در رابطه با ضرب و جرح یک هوادار سوءاستفاده‌گر کریستال پالاس، در نشستی مطبوعاتی حاضر شد، با گفتن تنها یک جمله بحث داغی را به راه انداخت؛ او گفته بود: وقتی مرغ‌های دریایی کرجی را دنبال می کنند به این خاطر است که فکر می‌کنند قرار است ساردین‌های (نوعی ماهی) داخل آن به دریا ریخته شوند. الکساندر چفرین رییس یوفا نیز اظهار داشت که تصمیم اهدای جایزه ارشد یوفا به چهره‌ای نمادین همچون کانتونا که از پوشیدن لباس‌های رسمی مراسم اجتناب کرده و با پیراهن پشمی قرمز و چین و چروک و کلاهی لبه دار روی سن حاضر شده بود، تصمیم بسیار آسانی بوده است.

کد خبر 453254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha