چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

عاطفه علیان: یک هفته پیش بود که پروانه‌ها در آسمان اصفهان به پرواز درآمدند و کودکان را به تماشای فیلم دعوت کردند. پروانه‌های رنگین که این بار نه تنها در گذر فرهنگی چهارباغ عباسی به پرواز درآمدند، بلکه بال گشودند و بر شانه‌های تمام کودکان این دیار نشستند.

خداحافظی کودکان با پروانه ها

یک هفته اصفهان بود و بوی کودکی؛ از سر هر چهارراه ترانه‌های نوستالژیک به گوش می‌رسید تا کودک درون پیر و جوان بیدار شود و شور و نشاطی در شهر به راه بیفتد. اگرچه امسال پروانه‌های زرین در دست سینماگران کودک جا گرفت، اما این بار قرار است جشنواره فیلم کودک و نوجوان یک رویداد دائمی شود و راهش را در باشگاه مخاطبان و مدرسه فیلمسازی ادامه دهد تا شاید تن نازک سینمای کودک تنومند شود و انگیزه سرمایه‌گذاران حوزه کودکی هم بیش از گذشته تقویت شود.  

  • کمبود اطلاع‌رسانی چاپی

«سارا موسوی»، شهروند اصفهانی می‌گوید: هر سال به اتفاق خانواده برای تماشای فیلم‌های جشنواره به سینما ساحل می‌آییم؛ اما امسال اطلاع‌رسانی در زمینه ساعات اکران فیلم‌ها به فضای مجازی محدود شده بود. این درحالیست که اگر مانند سال‌های گذشته این اطلاعات از طریق بروشور در گیشه‌ها در اختیارمان قرار می‌گرفت بهتر می‌توانستیم فیلم مورد نظرمان را انتخاب کنیم. ساعات شروع فیلم‌ها به‌ویژه در پردیس سینمایی سیتی‌سنتر هم تاخیر داشت.  

«امیرعباس موسوی» ۱۷ سال دارد و در لباس یکی از شخصیت‌های نمایش‌های عروسکی خودش را جا داده و با پخش ترانه‌های نوستالژیک کودکی دهه شصتی‌ها، کودکان و خانواده‌هایشان را به شادی دعوت می‌کند. او به همشهری می‌گوید: از ۷ صبح تا ۱۱ شب برای شاد کردن مردم در این لباس عرق می‌ریزم، اما خیلی خوشحالم که جشنواره فیلم کودک و نوجوان باعث شده مردم شهرم شاد شوند. جالب آن‌که حتی افراد مسن هم کنار من سلفی می‌گیرند و می‌خندند.  او که در برابر شاد کردن مردم در یک روز کاری ۷۰ هزارتومان دستمزد می‌گیرد، ادامه می‌دهد: فرصت نکردم فیلم‌های جشنواره را تماشا کنم، اما همراهی خانواده‌ها از پیر و جوان و همخوانی با آهنگ‌های پخش شده مرا به وجد می‌آورد. فقط حیف که جشنواره تمام شد و باید تا سال بعد منتظر بمانم.  

  • جشنواره فیلم کودک و نوجوان، پیام‌آور صلح و دوستی

«می‌چا» که صاحب کمپانی انیمیشن‌سازی در ویتنام است و برای اولین بار به همراه دوستش به اصفهان آمده به همشهری می‌گوید: این اولین بار است که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرده‌ام. در این مدت در کارگاه‌های جشنواره حاضر شدم که بسیار سودمند بود؛ در این کارگاه‌ها اطلاعات زیادی رد و بدل شد و به اطلاعاتم افزوده شد.  او که بعد از سفر به شیراز برای شرکت در سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان آمده است ادامه می‌دهد: در ابتدا خانواده و دوستانم هشدار دادند که ایران کشور خطرناکی است و نگران بودم. اما وقتی به ایران آمدم و از شهرهای مختلف آن بازدید کردم، با مردمی مهربان و صلح‌طلب روبه‌رو شدم. به نظرم یکی از دستاوردهای مهم جشنواره فیلم کودک و نوجوان همین پیام صلح و دوستی است.  

«الکسندر آتانه» که یکی از داوران بخش پویانمایی بین‌المللی سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان است که از پاریس به اصفهان آمده، به همشهری می‌گوید: چندسال پیش انیمیشنی ساخته بودم و برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان فرستادم که در جشنواره رتبه آورد و برگزیده شد. امسال به دعوت جشنواره، برای برگزاری ورک‌شاپ به اصفهان آمدم. این اولین باری است که به ایران می‌آیم و یکی از بهترین کارگاه‌های آموزشی‌ام در اصفهان برگزار شد. اصفهان شهری بسیار زیبا و تاریخی است و فیلم‌های جشنواره مرا با فرهنگ این کشور و ملت مهربانش بیش از گذشته آشنا کرد.  

  • جشنواره‌ای با کیفیت

«سید جواد هاشمی» ، بازیگر و کارگردان که با فیلم تورنا۲ در سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرد و دیپلم افتخار بهترین بازیگر به «راستین عزیزپور» برای بازی در این فیلم اختصاص یافت به همشهری می‌گوید: اگرچه کمیت فیلم‌های به نمایش درآمده نسبت به سال‌های گذشته کمتر شده بود اما آثار کیفیت خوبی داشتند. در سینمای کودک و نوجوان کیفیت بهتر از کمیت است و باید سینمای کودک با فیلم‌های کیفی خوب و برازنده شان و جایگاه کودکان این سرزمین ساخته شود.  وی می‌افزاید: اصفهان خانه جشنواره فیلم کودک و نوجوان است و به برگزاری آن عادت کرده است. اگرچه ترکیب هیات داوران از نظر من شبهاتی داشت اما همین که فیلم تورنا۲ مورد استقبال کودکان و نوجوانان قرار گرفته بسیار مهم است و تیم ما به دنبال جایزه هم نیست.  

  • سرمایه‌گذاری برای تربیت کودکان

«مهین جواهریان» انمیشن‌ساز که پروانه زرین بهترین پویانمایی کوتاه را برای «زرزری کاکل‌زری» از سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان دریافت کرد به همشهری می‌گوید: در هر جشنواره‌ای نقاط ضعف و قوت در کنار هم معنا پیدا می‌کند، اما آنچه برای من مهم است این است که سینمای کودک ما رونق چندانی ندارد. از آنجا که کودکان سرمایه‌های بسیار باارزشی هستند و شکل‌گیری و فرم‌دهی فکر و ذهنشان در سن کودکی است پس سینمای کودک نقش مهمی در تربیت کودکانمان دارد.  وی با ابراز امیدواری نسبت به توسعه سینمای کودک تصریح می‌کند: امیدوارم دست‌اندرکاران سینمای کودک، کودکان را جدی‌تر بگیرند و با سرمایه‌گذاری روی آنها، نسل سالم‌تری را تربیت کنند.  

  • جشنواره‌ای متفاوت

«بابک نبی‌زاده»، کارگردان که برای فیلم «اقیانوس پشت پنجره»، پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان و جایزه اصلی یونیسف را از آن خود کرد، می‌گوید: جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌ بود. امسال جشنواره با حداقل امکانات مالی برگزار شد و این فقر اقتصادی در سرویس‌دهی به مهمانان و تبلیغات محیطی مشهود بود، اما در زمینه محتوا با پیشرفت مواجه شده بود.  وی می‌افزاید: در این سه دوره که در جشنواره فیلم کودک و نوجوان شرکت کرده ام، جشنواره سی‌ودوم با اضافه شدن بخش «وب سری» غنی شده بود. انگار همیشه محدودیت خلاقیت می‌آورد و امسال در این جشنواره هم دیده شد. امیدوارم در سال‌های آینده، جشنواره با امکانات بیشتری برگزار شود.  

  • لذت تماشای فیلم

«بهروز رشاد»، تهیه‌کننده که پروانه زرین و جایزه ویژه هیات داوران را برای تهیه‌کنندگی فیلم «قطار آن شب» گرفت به همشهری می‌گوید: کتابی را با عنوان «قطار آن شب» به قلم «احمد اکبرپور» برای هدیه به فرزندم خریده بودم. کتاب ۱۸ صفحه داشت و وقتی آن را خواندم مجذوب این داستان شدم و فیلم‌نامه آن را در ۶۷ صفحه نوشتم. سپس از طریق فضای مجازی نویسنده کتاب را پیدا کردم و تایید ایشان را برای ساخت فیلم گرفتم که وقتی فیلم ساخته شد نظر ایشان هم بسیار مساعد بود.  وی می‌افزاید: ۴ دوره است که به جشنواره فیلم کودک و نوجوان دعوت می‌شوم. سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان نسبت به سال‌های گذشته از نظر کیفی مطلوب‌تر بود و همین که برخلاف سال‌های گذشته در این جشنواره فرصت شد تا به تماشای فیلم بنشینیم را به فال نیک می‌گیرم.  

  • برای ماندن جشنواره تلاش می‌کنیم

«پوران درخشنده»، کارگردان سینما درباره سی‌ودومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان به همشهری می‌گوید: جشنواره خوبی بود. امیدوارم در سال‌های آینده با فیلم‌های محکم‌تر، سینمای شایسته‌تری برای کودکان و نوجوانان ساخته شود. متاسفانه سینمای ما از فقر فیلم‌نامه رنج می‌برد که این آسیب، سینمای کودک را بیشتر نگران می‌کند. با روحیه امیدواری باید به سمت جلو حرکت کرد تا افراد جدید با ایده‌های نو اتفاق‌های مهمی را رقم بزنند. باید سینمای کودک جدی گرفته شود و برای ماندنش تلاش خواهیم کرد.  

  • شاد بودن مردم کشور در برابر پرده نقره ای

دبیر سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان با اشاره به این‌که برنامه‌های این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان رضایت‌بخش بود، به همشهری می‌گوید: در تلاش شبانه‌روزی همکارانم سعی شد که این جشنواره با کیفیت برگزار شود. در این راستا، امروز از گروهی از نوجوانان اصفهانی درخواست کردم که ضعف‌های جشنواره امسال را همراه با پیشنهادات به همراه نکات قوت جشنواره تهیه کنند و با نظرسنجی گسترده‌ای درباره جشنواره و تحلیل محتوا می‌توان دوره‌های بعدی را غنا بخشید.   «علیرضا تابش» با بیان این‌که شور و نشاط اجتماعی این دوره از جشنواره فیلم کودک و نوجوان تمام کشور را در بر گرفت و مایه خرسندی است، اظهار می‌کند: فیلم‌های جشنواره از طریق سینما سیار در ۱۴۳ نقطه محروم کشور اکران شد. همچنین گزیده فیلم‌های جشنواره در ۳۴ سینما به اکران درآمد.  

وی می‌افزاید: امسال خدمات خوبی به کودکان آسیب‌پذیر اعم از معلولان، ناشنوایان، نابینایان و کودکان کار ارائه کردیم که مخاطبان جدی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان بودند و از این نظر خرسندم که تیم ما کارهای هنری هنرمندان را به این کودکان و نوجوانان معرفی کرد و دل کودکان ایران شاد شد.

تابش درباره سینما بهمن که در یک منطقه کم‌برخوردار است و به تازگی به ناوگان سینمایی اصفهان اضافه شده می‌گوید: هر شب برای ۳هزار نفر در پردیس هنر فیلم‌های خاطره‌انگیز به اکران درآمد و همچنین هر شب با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و توسط سینما سیار در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر که سالن سینما ندارند، فیلم به نمایش درآمد.

وی می‌افزاید: خرسندم که در جشنواره امسال توانستیم با توسعه ظرفیت‌های مردمی دیپلماسی را بسط دهیم. برای نمونه در بخش بین‌الملل جشنواره ۲۷ کشور مهمان، تیم و داور دعوت شده بودند که به همراه خواهرخوانده‌های اصفهان و با عرضه فیلم، سخنرانی و ورک‌شاپ مذاکرات خوبی با طرفین خارجی انجام شد.  تابش با اشاره به دستاورد مهم سومین المپیاد فیلم‌سازان نوجوان می‌گوید: المپیاد سوم با آسیب‌شناسی دو دوره قبل برگزار شد و ما تلاش کردیم که ایرادهای دو دوره قبل را تا حدود زیادی برطرف کنیم. بخش ایده برای نخستین بار مطرح شد و نکته مهم دیگر انتخاب استادان راهنما بود که از هنرمندان شاخص کشور بودند.

وی می‌افزاید: دو اتفاق عمده در این المپیاد، عبارت بودند از نوجوانان خوش‌ذوق و خوش‌آتیه که از سراسر ایران آمده بودند و با ایده‌های نوآورانه و خلاقانه خودشان را در معرض قضاوت استادان سینما قرار دادند و فرصتی فراهم شد تا پیشکسوتان سینما در یک برنامه چند روزه، هم‌نفس با نوجوانان ایران بتوانند از ایده‌ها، آرا و افکار نوجوانان امروز بهره‌مند شوند.

رئیس بنیاد فارابی با اشاره به فرصت فراهم شده برای بهره‌گیری از تجارب پیشکسوتان سینما در سومین المپیاد فیلم سازان نوجوان اظهار می‌کند: امسال المپیاد فیلم‌سازان نوجوان بسیار موفق‌تر از دو دوره قبلی برگزار شد و با واکاوی نظرسنجی‌ها و تحلیل محتوا می‌توان در سال‌های آتی پرقدرت‌تر و موفق‌تر ظاهر شد. امیدوارم بعد از جشنواره این شور و نشاطی که در بین مردم اصفهان است در طول سال تداوم داشته باشد. در تفاهمی که با شهرداری اصفهان منعقد شده، قرار است دبیرخانه دائمی جشنواره با برنامه‌هایی فعال نگه‌ داشته شود و در طول سال شاهد برنامه‌های متنوع سینمایی برای اصفهانی‌ها خواهیم بود.

  • سینمای کودک به دوران پررونق نزدیک شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در سالن همایش‌های پردیس سینمایی سیتی‌سنتر اظهار کرد: سینمای کودک و نوجوان بخشی از هویت سینما و به طور خاص سینمای ایران است. اگر به دنبال سینمای انسانی هستیم باید کودکان و نوجوانان را با فطرت پاک و معصومانه به سینمای انسانی نزدیک‌تر کنیم.   «سید عباس صالحی» افزود: اگر به دنبال رویاپردازی‌های پاک هستیم باید از رویاهای بی‌غل و غش کودکان بهره بگیریم زیرا کودکان و نوجوانان به ما رویاپردازی را می‌آموزند.  صالحی با اشاره به این‌که سینمای اجتماعی بستر کنار هم نشستن و لذت بردن از فیلم را برای ما فراهم می‌کند ادامه داد: سینمای کودک و نوجوان فرصت در کنار خانواده بودن را مهیا می‌کند. جشنواره فیلم کودک و نوجوان این فرصت را ایجاد می‌کند تا به سینمای انسانی‌تر، پاک‌تر و رویایی‌تر فکر کنیم.

صالحی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بیان کرد: من به همه عزیزانی که در دوره‌های مختلف این جشنواره را پیش بردند تبریک می‌گویم چون به سینمای انسانی‌تر فکر کردند، ما پس از انقلاب ۲۰۰ سینمای‌کودک و نوجوان داشتیم که در دهه‌هایی طلایی‌تر و در دهه‌هایی رکورد داشت. در سال گذشته ۱۵ فیلم کودک و نوجوان اکران شد و در میان ۱۰ فیلم پرفروش سینمای ایران، یک فیلم سینمای کودک داشتیم، این موضوع نشان می‌دهد که ما دوباره می‌توانیم به دوران خوبی باز گردیم. همچنین لازم است توجه کنیم که بخشی از هویت سینمای ایران مربوط به سینمای کودک است. حتما اقدامات زیادی برای دوباره جان گرفتن سینما لازم است، پاره‌ای از اقدامات را دوستان در سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی آغاز کرده‌اند. این‌که شورا تصمیم گرفت که حداقل سرگروه‌ها یک فیلم کودک در اکران داشته باشند و این‌که بنیاد سینمایی فارابی ۸ فیلم از ۱۳ فیلم تولید شده را مورد حمایت قرار داده است نشانگر همین تغییر نگاه است.

  • بیش از ۱۰۰ برنامه در ۳۵ سینمای کشور

شهردار اصفهان در گفت‌وگو با همشهری اظهار می‌کند: سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با ویژگی‌های ممتاز توانست منجر به انسجام و مشارکت اجتماعی شود. در جشنواره امسال کودکان و نوجوانان در شهر دیده شدند و به صحنه آمدند و کارگزاران اصلی همین کودکان و نوجوانان بودند.   «قدرت‌الله نوروزی» با اشاره به دستاوردهای دیپلماسی شهری این دوره از جشنواره ادامه می‌دهد: علاوه بر آن‌که فیلم‌های جشنواره در نقاط کم‌برخوردار شهر اکران شد، گزیده فیلم‌های این رویداد به ۳۴ سالن سینمایی در کشور رفت و بیش از ۱۰۰ برنامه و نمایش فیلم در مناطق مختلف و همچنین نقاط سیل زده اجرا و اکران شد. سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با رشد و توسعه نشاط اجتماعی توانست به رسالت خود به درستی عمل کند.  وی می‌افزاید: دیپلماسی شهری در این جشنواره مورد توجه قرار گرفت. ۸۰ سفیر فرهنگی از ۲۷ شهر از دنیا به اصفهان آمدند و گفتمان سازنده باعث تحکیم روابط دیپلماتیک شد که می‌توان به تفاهم‌نامه با روسیه، کره جنوبی و عراق اشاره کرد.  

  • استفاده از روش‌های خلاقانه

«عباس رضایی»، استاندار اصفهان در سخنانی بیان کرد: در جشنواره ترنم شادی نوجوانان و کودکان اصفهانی دو چندان شد، خوشحالم اصفهان به عنوان شهر خلاق و دوستدار کودک معرفی شده است و میزبان سی و دومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است. وی ادامه داد: حضور ۲۷ فیلم در جشنواره امسال نشانگر دیپلماسی فرهنگی سینمای جمهوری اسلامی ایران است، اگر امروز بخواهیم به نسخه شفابخشی برای بهبود اوضاع برسیم باید به سراغ حوزه تعلیم و تربیت برویم، برای فعالیت در حوزه کودک باید از روش‌های نو و خلاقانه استفاده کنیم، باید هنرمندان را ترغیب کرد تا از طریق هنر به کمک جامعه بیایند و هنجارها و مسائل را به کودکان بیاموزیم.

رضایی در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: اصفهان در طول تاریخ با فرهنگ و هنر غنی خود، نقش مهمی در حوزه فرهنگ و هنر ایران ایفا کرده است و این مسئله در برگزاری جشنواره سی‌ودوم قابل مشاهده است. امسال جشنواره با شناخت از مسئولیت‌های اجتماعی و برنامه‌ریزی برای حضور کودکان کار، معلول و ناشنوا، برپایی سینماهای سیار در ۱۲۳ نقطه کشور و همچنین مناطق سیل‌زده و کمتر برخوردار اصفهان ثابت کرد سینما را برای همه کودکان می‌خواهد که این نشان از برنامه‌ریزی خوب و دقیق برگزارکنندگان جشنواره دارد که تمامی نقاط کشور را با خود همراه کرده است.

  • پروانه‌ها به دست صاحبانشان رسیدند

سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان دوشنبه شب با معرفی برترین‌های بخش‌های مختلف این رویداد فرهنگی در اصفهان پایان یایان یافت. مراسم اختتامیه سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان با حضور «عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «معصومه ابتکار» معاون امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، «عباس رضایی» استاندار و شماری از مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر هفتم در سیتی‌سنتر اصفهان برگزار شد. در این مراسم برترین‌های سینمای کودکان با اهدای تندیس و لوح تقدیر تجلیل شدند.

  • جایزه وب‌سری در بخش کسب‌وکار به کیان قاسم پور برای فیلم «اوزیا» اهدا شد. دیپلم افتخار بخش کسب‌وکار نیز به «گلنوش شریفی» برای فیلم «خداحافظ هیولا» تعلق گرفت. همچنین دیلپم افتخار نوآوری هنری به «پژمان مالمیر» برای «کله ‌شکم شکم‌ کله» اهدا شد.
  • در بخش بعدی نوبت به اهدای جایزه مرکز توسعه سینمای کودک رسید، در این بخش نیز دیپلم افتخار مرکز توسعه سینمای کودک به «امیرحسین قهرایی» برای کارگردانی فیلم «بازیوو» اهدا شد.
  • در این جشنواره دیپلم افتخار و جایزه «زاوان قوکاسیان» به «مایکل شارر» برای فیلم «جادوگر کوچک» اهدا شد.
  • همچنین پروانه زرین بهترین فیلم کودک به «حمیدرضا قطبی» برای فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت و «بابک نبی‌زاده» برای فیلم «اقیانوس پشت پنجره» پروانه زرین بهترین فیلم نوجوان را از آن خود کرد.
  • در بخش بعدی، در بخش مسابقه سینمای بین‌الملل جایزه ویژه سیفژ به فیلم «شاهین‌ها» به تهیه‌کنندگی «آنا وگدیس گیسلدوتر» و «تورهالو گونارسون» اهدا شد.
  • «مندیپ ابرایان» رئیس یونیسف در ایران، به همراه هیات همراه در داوری برای اهدای جوایز یونیسف روی صحنه آمدند. در این بخش از «آیلین رشیدیان» برای بازی در فیلم «قطار آن شب» تقدیر شد، همچنین از «لیدا فضلی» کارگردان پویانمایی «این‌سو آن‌سو» نیز تقدیر به عمل آمد.
  • جایزه اصلی یونیسف نیز به «بابک نبی‌زاده» برای فیلم «اقیانوس پشت پنجره» تعلق گرفت. مسابقه جایزه بین‌الملل در بخش سیفژ به فیلم «شاهین‌ها» اهدا شد.
  • در ادامه نوبت به اهدای جوایز داوران کودک و نوجوان بین‌الملل رسید و هیات داوران روی صحنه حضور پیدا کردند.
  • پروانه زرین بهترین فیلم در این بخش به «هکر» به تهیه‌کنندگی «ساینه لیبک جانسن» و «مورتن کافمن» رسید.
  • پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه پویانمایی به فیلم «ابری» به تهیه‌کنندگی فیلیپ دیویاک اهدا شد.
  • همچنین دیپلم افتخار هیئت داوران کودک و نوجوان «لوییز و لوکا- ماموریت به ماه» به تهیه‌کنندگی «کورنلیا بویسن» و «سینووه هرشدال» رسید.
  • پروانه زرین بهترین فیلم پویانمایی بلند به «جیکوب، می‌می و سگ‌های سخنگو» نیز به تهیه‌کنندگی «سابینه آندرسون» تعلق گرفت.
  • در بخش دیگر مراسم نوبت به اهدای جوایز بخش فیلم‌های سینمایی و کوتاه داستانی بخش بین‌الملل رسید.
  • در این بخش پروانه زرین بهترین فیلم کوتاه به «پسر دریا» به تهیه‌کنندگی «عباس جلالی یکتا» اهدا شد.
  • دیپلم افتخار این بخش نیز به فیلم «هکر» به تهیه‌کنندگی «ساینه لیبک جانسن» و «مورتن کافمن» رسید.
  • پروانه زرین بهترین فیلمنامه هم به فیلم «جادوگر کوچک» به نویسندگی «ماتیاس پاخت» تعلق گرفت.
  • در همین بخش پروانه زرین بهترین کارگردانی برای فیلم «بیست‌وسه نفر» به «مهدی جعفری» رسید.
  • پروانه زرین بهترین فیلم بلند نیز به فیلم «بیله» به تهیه‌کنندگی «یانیس یوهویس» اهدا شد.
  • جایزه ویژه هیئت داوران بخش بین‌الملل نیز به فیلم «چاسکیت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی «پریا راماسوبان» تعلق گرفت.
  • در بخش مسابقه سینمای ایران هیات داوران پروانه زرین شهید بهنام محمدی را به «مهدی جعفری» برای فیلم سینمایی «بیست‌وسه نفر» اهدا کردند.
  • دیپلم افتخار پویانمایی کوتاه به «این‌سو آن‌سو» به کارگردانی «لیدا فضلی» اهدا شد.
  • همچنین پروانه زرین بهترین پویانمایی کوتاه نیز به «مهین جواهریان» برای «زر زری کاکل زری» تعلق گرفت.
  • دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی به «عباس جلالی یکتا» برای «پسر دریا» اهدا شد.
  • «مرتضی آسمانی» برای «سرخابی» نیز دیپلم افتخار بهترین فیلم کوتاه داستانی را از آن خود کرد.
  • دیپلم افتخار بهترین کارگردانی داستانی بلند به «مژگان بیات» برای «فرزند زمین» اهدا شد.
  • «محمد نجیبی» نیز دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی بلند را برای «فرزند زمین» به خود اختصاص داد.
  • دیپلم افتخار بهترین پویانمایی به «مصطفی مزرعتی» برای «بنیامین» تعلق گرفت.
  • دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه نیز به «سلمان خورشیدی «برای فیلم «بازیوو» اهدا شد.
  • در ادامه پروانه زرین بهترین فیلمنامه به «مهدی جعفری» برای فیلم «بیست‌وسه نفر» اهدا شد.
  • دیپلم افتخار بهترین بازیگر نیز به «آیلین رشیدیان» برای بازی در فیلم «قطار آن شب» رسید و «راستین عزیزپور» هم برای بازی در فیلم «تورنا۲» دیپلم افتخار این بخش را گرفت.
  • دیپلم افتخار بهترین بازیگر به «محمد آزادی» برای بازی در فیلم «اقیانوس پشت پنجره» رسید.
  • «علیرضا اکبری» نیز برای بازی در فیلم «منطقه پرواز ممنوع» پروانه زرین بهترین بازیگری را از آن خود کرد.
  • پروانه زرین بهترین کارگردانی در بخش ملی نیز به «امیرحسین قهرایی» کارگردان فیلم «بازیوو» اهدا شد.
  • پروانه زرین بهترین فیلم در بخش ملی نیز به «مجتبی فرآورده»، تهیه‌کننده فیلم «بیست‌وسه نفر» رسید.
  • پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران نیز به «بهروز رشاد»، تهیه‌کننده فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.
  • در بخش دیگر مراسم اختتامیه و برای اهدای جایزه ویژه دبیر جشنواره، «علیرضا تابش» روی صحنه حاضر شد که در این قسمت، در بخش کسب‌وکار دیپلم افتخار به «امیرحسین قهرایی» برای فیلم «بازیوو» اهدا شد.
  • در بخش نوآوری نیز دیپلم افتخار به «حمیدرضا قطبی» برای فیلم «قطار آن شب» تعلق گرفت.
  • همچنین در بخش رونق اکران و ترغیب مخاطبان نیز «حامد بامروت‌نژاد» برای فیلم «منطقه پرواز ممنوع» شایسته دریافت جایزه شناخته شد.
کد خبر 453061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha