سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک مقام امنیتی در استان دیالی از کشته شدن هشت افسر ارتش عراق در حمله‌ مسلحانه‌ شبه‌نظامیان در یکی از مناطق استان دیالی خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، این مقام امنیتی اظهار داشت: شبه نظامیان وابسته به القاعده در حمله‌ا‌ی مسلحانه به گشتی حامل نیروهای گردان 5 ارتش عراق در منطقه‌ بهرز، واقع در جنوب بغداد، هشت افسر ارتش که یکی از آنها از افسران عالی رتبه‌ی عراقی بود را کشتند.

یک مقام امنیتی در پلیس کرکوک نیز اعلام کرد: در حمله‌ مسلحانه‌ی شبه نظامیان به یک مرکز ایست و بازرسی در منطقه‌ الحویجه، واقع در جنوب غرب کرکوک، دو تن از اعضای شورای بیداری کرکوک کشته شدند.

هم‌چنین ارتش آمریکا از دستگیری مدیر شبکه‌ تلویزیونی الفرات و پسرش در عملیاتی در منطقه‌ الکراده واقع در مرکز بغداد خبر داد.

مسئولان شبکه‌ الفرات نیز اعلام کردند: ارتش‌ آمریکا حافظ البشاره، مدیر خبری و برنامه‌های سیاسی شبکه‌ی الفرات را به اتهام حمله علیه نیروهای آمریکایی و عراقی زمانی که این نیروها به دفتر شبکه‌ الفرات حمله کرده بودند، دستگیر کردند.

یک مقام امنیتی در استان دیاله نیز تاکید کرد: نیروهای پلیس عراق یک گور دسته جمعی را که اجساد ناشناس 8 زن عراقی در آن قرار داشت، در روستای هاروجه، در منطقه‌ شمال الخالص، از توابع بعقوبه کشف کردند.

محمود المشهدانی، رییس پارلمان عراق نیز در بیانیه‌ای خروج فوری نیروهای ترکیه را از خاک عراق و مناطق کردستان عراق خواستار شد.

وی ضمن ابراز نگرانی از پیشروی نیروهای ترکیه به منطقه‌ کردستان عراق، عملیات نظامی نیروهای ترکیه را نقض آشکار حاکمیت عراق توصیف کرد.

رییس پارلمان عراق احترام به حاکمیت عراق را خوستار شده و افزود: دولت ترکیه باید به مسئولیت‌هایش در چارچوب احترام به قوانین بین‌المللی و حفظ حاکمیت کشورها عمل کند.

کد خبر 45299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز