سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس فیفا اسپانیا را تهدید کرد در صورتی که سیاستمداران در مدیریت فدراسیون فوتبال این کشور دخالت کنند، تیم این کشور از مسابقات بین‌المللی محروم خواهد شد.

به گزارش سایت گل جوزف سپ بلاتر گفت فیفا به هیچ عنوان دخالت سیاستمداران در فوتبال را تحمل نخواهد کرد و در صورتی که سیاست‌های دولت اسپانیا در فدراسیون فوتبال این کشور اعمال شود فدراسیون فوتبال این کشور را از فعالت‌های بین‌المللی محروم خواهد کرد.

این گفته‌های رئیس فیفا در پی آن ایراد شد که در اسپانیا طی قانون جدیدی که دولت اعمال کرده است بسیاری از فدراسیون‌ها باید انتخابات جدید انجام دهند. قانون جدید دولت اسپانیا تصریح کرده است که همه فدراسیون‌هایی که در المپیک چین حضور ندارند  باید تا پیش از انجام بازی‌های المپیک رئیس جدید خود را انتخاب کنند.
این دستور دولت اسپانیا که شامل حال فدراسیون فوتبال این کشور نیز می‌شود با قوانین بین‌المللی فیفا و یوفا مغایرت دارد که همین موضوع فدراسیون فوتبال اسپانیا را در معرض تحریم بین‌المللی قرار داده است.

پیش از این در اروپا فدراسیون یونان یک بار برای 48 ساعت از تمام فعالیت‌های بین‌المللی محروم شد و پرتغال هم وضعیت مشابهی داشت. فدراسیون ایران هم در آسیا دچار چنین مشکلی بود که با نظارت فیفا و برگزاری انتخابات قانونی که به تایید فیفا رسید مشکل فدراسیون ایران حل شد.[بیشتر]

کد خبر 45287

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز