همشهری آنلاین: دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی گفت: باید تلاش شود با افزایش پرورش شناختی «واکسن شناختی» ساخته شود تا فرد نتواند در تلاطم شرایط محیطی، اجتماعی و فردی به سمت رفتارهای نامناسب برود.

مغز

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجید نیلی در نشست علمی «بررسی مداخلات عصبی شناختی در حوزه اعتیاد» در محل سیزدهمین کنگره بین المللی دانش اعتیاد بیان کرد: یکی از مهم ترین سرمایه‌های ملی برای هر کشور، فرد و جامعه سرمایه شناختی است. این نوع از سرمایه می‌تواند به عنوان یک موضوع بسیار مهم سبب پیشگیری از رفتارهای تکراری و اعتیاد گونه شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری گفت: پرورش شناختی می‌بایست از سنین کودکی تا بزرگسالی و فضاهای آموزشی آغاز شود و نسبت به ارتقای آن با برنامه ریزی‌های مدون و تخصصی اقدام کرد.

نیلی با بیان اینکه مسئله تربیت یک موضوع شناختی است، عنوان کرد: امروزه میزان تاثیر پذیری و تاثیر بخشی تربیت به لحاظ ابعاد جغرافیایی، زبانی و زمانی با گذشته متفاوت است و می‌بایست با ارایه یک مدل شناختی مطلوب و ارتقای آن در سطوح مختلف برنامه ریزی شده تا منجر به رفتارهای مخرب نشود.

وی در پنل تخصصی بررسی مداخلات عصبی شناختی در حوزه اعتیاد، همچنین با اشاره به اینکه اعتیاد یک مسئله اجتماعی است، ابراز کرد: باید تلاش شود با افزایش پرورش شناختی «واکسن شناختی» ساخته شود تا فرد نتواند در تلاطم شرایط محیطی، اجتماعی و فردی به سمت رفتارهای نامناسب، اعتیاد و پرخطر سوق یابد.

نیلی  در ادامه این نشست تاکید کرد که ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی مصمم است با همکاری و مشارکت محققان و متخصصان زمینه‌های پرورش و ارتقای سرمایه های شناختی بویژه در حوزه دانش اعتیاد در سطوح مختلف جامعه افزایش پیدا کند.

کد خبر 452641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha