سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶ - ۰۶:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بانک سامان به دلیل تعداد کم سهامداران خود فعلاً قصد ورود به بورس را ندارد و در حال حاضر با تأسیس OTC معاملات سهام بانک سامان در کارگزاری این بانک صورت می‌گیرد.

رجایی سلماسی، رییس هیات مدیره بانک سامان، ضمن بیان مطلب فوق افزود: بانک سامان پس از افزایش سرمایه و بالارفتن تعداد سهامداران خود در زمان مناسب وارد بورس خواهد شد.

به گزارش اطلاع رسانی بورس تهران وی تأکید کرد: از ملزومات یک بازار پررونق و کارا قابلیت نقدشوندگی سهام است تا بدین وسیله به انتظارات مردم پاسخ داده شده و امکانات سرمایه‌گذاری در آن فراهم شود پس بازار سرمایه ایران باید از کشش لازم برخوردار باشد تا امکان تبدیل سهم به پول نقد را داشته باشد.

رجایی سلماسی با اشاره به این‌که تاکنون اقدامات زیادی برای بهبود وضعیت بازار سرمایه صورت گرفته است ادامه داد: اقدامات صورت گرفته در جهت بالا بردن بازده بازار بوده است. بر همین اساس باید سهام شرکت‌های خوب با بنیه‌ی مالی بالا که قابل رقابت با سرمایه‌گذاری‌های دیگر مثل زمین و ساختمان باشد در بازار عرضه می‌شود این در حالی است که مردم پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که منافع بیش‌تری برای آن‌ها به همراه داشته باشد.

رییس هیات مدیره بانک سامان از جمله راه‌های ترغیب مردم به خرید سهام را بالا بردن بازده و کارایی بورس اوراق بهادار دانست و تأکید کرد: زمانی که امکان سرمایه‌گذاری محدود نباشد و مردم به سرمایه‌گذاری در بورس به جای دیگر فرصت‌های سرمایه‌گذاری مانند مسکن روی بیاورند به کارایی بازار سرمایه افزوده خواهد شد، به این ترتیب باید در بحث قیمت‌گذاری سهام شرکت‌ها توجه بیشتری شود تا سهام شرکت‌ها به قیمت مناسب در بازار سرمایه عرضه شوند و از کاهش قیمت سهام پس از عرضه در بورس جلوگیری شود: در نتیجه اعتماد سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه افزوده می‌شود.

وی ادامه داد باید با برنامه‌ریزی، علاقه و انگیزه عمومی مردم را برای خرید سهام در بورس برانگیخت تا به‌جای سایر فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مانند مسکن به خرید سهام در بورس روی آورند.

وی که زمانی دبیرکل بورس تهران بود ضمن ارزیابی مناسب از روند واگذاری سهام شرکت‌ها مشمول اصل 44 قانون اساسی افزود: لازمه‌ موفقیت در عرضه‌ سهام شرکت‌های مشمول اصل 44 قانون اساسی در بورس فروش سهام آن‌ها به تعداد زیادی از مردم عادی است. به این ترتیب تنوع در بورس به وجود آمده و بازار پررونق‌تر خواهد شد و مردم نیز از خرید این سهام‌ها سود زیادی عایدشان می‌شود.

کد خبر 45263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز