همشهری آنلاین: سازمان بهداشت جهانی (WHO) خواستار آن شد تا تحقیقاتی بیشتری در مورد وجود میکروپلاستیک‌ها در آب آشامیدنی انجام شود.

آلودگي آب آشاميدني

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت،  کارشناسان سازمان بهداشت جهانی با تاکید بر اینکه میزان میکروپلاستیک‌های موجود در آب آشامیدنی رو به افزایش است، خواستار آن شدند تا در مورد خطرات ناشی از این ذرات برای سلامتی تحقیقات بیشتری انجام شود.

محققان بر این باورند که خطرات ناشی از میکروپلاستیک‌ها سه بخش دارد که می‌توان به خطرات فیزیکی این ذرات، مواد شیمیایی تولید شده از مواد پلاستیکی و زیست لایه‌ها اشاره کرد. زیست لایه‌ها میکروپلاستیک‌هایی هستند که اجتماعی از میکروارگانیسم‌ها به حساب می‌آیند و می‌توانند موجب عفونت شوند.

سازمان بهداشت جهانی خواستار آن شده تا برای کاهش فوری آلودگی‌های پلاستیکی اقدام جدی شود و جمعیت کمتری از مردم جهان در معرض این مواد مضر برای سلامت قرار گیرند.

همچنین میکروپلاستیک‌های ساخته دست بشر را می‌توان در بدن گونه‌های جانوری مختلف مشاهده کرد و به طور معمول در آب‌های لوله‌کشی و بسته‌بندی شده نیز وجود دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندیپندنت، برخی کارشناسان بر این باورند که خطرات ناشی از میکروپلاستیک‌ها ناچیز است، زیرا ذرات بزرگتر از ۱۵۰ میکرومتر کمتر از طریق روده جذب بدن می‌شوند؛ هرچند، مطالعاتی که در مورد این ذرات بسیار ریز انجام گرفته بسیار محدود است و باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 452513

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha