پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کاهو از گروه سبزیجات پهن برگ است که دارای فواید بسیار موثری است.

فوايد كاهو در حفظ قوه بينايي و پيشگيري از سرطان

به گزارش  مهر، محققان مصرف کاهو را برای حفظ سلامت بدن توصیه می‌کنند. در ادامه به برخی فواید این سبزی اشاره می‌شود.

  • سم زدایی بدن

کاهو منبع خوب آنتی اکسیدان های نظیر ویتامین A و C است. این سبزی به خروج مواد شیمیایی مضر از بدن کمک می‌کند. همچنین از هرگونه آسیب رادیکالی پیشگیری می‌نماید. مصرف منظم آن می‌تواند موجب کاهش التهاب و فشار اکسایشی شود.

  • پیشگیری از نابودی استخوان‌ها

کاهو حاوی ویتامین k است. این ویتامین به خاطر استخوان‌سازی معروف است. مصرف منظم کاهو می‌تواند تراکم استخوان‌ها را تقویت نماید. همچنین از پوکی استخوان پیشگیری می‌کند.

  • بهبود سلامت قلب

کاهو حاوی فولات یا اسیدفولیک است از این رو از تجمع پلاک پیشگیری می‌کند. همچنین این سبزی حاوی ویتامین‌های A و C است که به قوی ماندن عروق خونی کمک می‌کند.

  • حفظ قوه بینایی

مواد مغذی نظیر ویتامین A، C و کاروتنوئیدها در کاهو وجود دارند. از این رو در مقابله با اختلالات چشمی مفید است. کمبود این مواد مغذی موجب آب سیاه، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا می‌شود.

  • درمان مشکلات پوستی

ویتامین A موجود در کاهو به بهبود سلامت پوست کمک می‌کند. همچنین این سبزی حاوی ویتامین C است که به کلاژن سازی کمک می‌کند. کلاژن سازی برای داشتن پوست سالم و پیشگیری از از بین رفتن قابلیت ارتجاعی پوست موثر است. همچنین این سبزی دارای شاخص گلوکز پایین است که می‌تواند به درمان آکنه کمک کند.

  • بهبود سیستم ایمنی

کاهو دارای دو تقویت کننده سیستم ایمنی یعنی ویتامین‌های A و C است. ویتامین A به تنظیم ژن‌های مرتبط با علائم خودایمنی کمک می‌کند. ویتامین C با کاهش التهاب و کمک به بهبود سلامت گوارش از سیستم ایمنی محافظت می‌کند.

رنگدانه کلروفیل موجود در کاهو می‌تواند از سرطان های کبد و روده پیشگیری نماید. این سبزی حاوی آنتی اکسیدان‌هایی است که خطر پیشرفت آسیب DNA، فاکتور اصلی سرطان، را کاهش می‌دهد.

  • کمک به کاهش وزن

این سبزی تقریبا از لحاظ میزان کربوهیدرات‌ها صفر است. همچنین حاوی میزان بسیار کم کالری، قند و چربی است. از این رو برای کاهش وزن مناسب است.

  • کمک به هضم غذا

کاهو حاوی آب و مواد معدنی است که به هضم آسان کمک می‌کند. همچنین حاوی فیبر است که موجب بهبود هضم شده و سموم را از بدن دفع می‌کند.

  • افزایش روند بارداری سالم

از آنجائی که کاهو حاوی فولات است به داشتن بارداری سالم کمک کرده و به پیشگیری از انواع نقایص به هنگام تولد کمک می‌کند.

کد خبر 452284
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha