سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: آوای ماهان کنسرت "بیا اینجا و مدتی بمان" را در تالار رودکی به صحنه می‌برد. این گروه ماه گذشته کنسرت ترانه‌های قدیمی Old Songs را در تالار وحدت به صحنه برده بود.

موسيقي آواي ماهان

کنسرت قطعات معروف‌ترین قطعات آهنگسازانی مانند جرج گرشوین، اسکات جاپلین، هارولد آرلن، میک جَگر، ارول گارنر، در تاریخ ۵ شهریور ۹۸ در تالار رودکی تهران توسط گروه کُر آوای ماهان و یک گروه ۵ نفره از نوازندگان و به رهبری نیما فاتحی به روی صحنه خواهد رفت.

گروه آوای ماهان در تیرماه سال جاری کنسرت ترانه‌های قدیمی (Old Songs) را به مدت ۳ شب پی در پی در تالار وحدت به روی صحنه برد که با استقبال روبرو شد.

گروه آوای ماهان، برنده رتبه‌های اول و دوم در دو دوره از جشنواره موسیقی فجر است و در فستیوال‌های بین المللی مانند مسابقات کُرال آسیا پاسیفیک سازمان اینترکولتور نیز موفق به دریافت افتخاراتی شده است.

نیما فاتحی سرپرست این گروه در مورد این کنسرت می‌گوید «موسیقی جز مربوط به قرن معاصر است که از تلفیق موسیقی‌های ریتمیک سیاهپوستانی که از افریقا برای کار به امریکا برده شده بودند با موسیقی‌های اروپاییان مهاجر به این کشور متولد شد. این سبک از موسیقی در بسیاری از موارد با موسیقی کلاسیک زمان خودش گره خورده و خصوصیات هارمونیک و تکنیکال پیچیده ای پیدا کرده است، به نحوی که در تمامی دنیا از آن استقبال شده و سبک‌های گوناگون دیگری با آن آمیخته‌اند. در دهه‌های اخیر آهنگسازان بسیاری در این سبک موسیقی برای گروه‌های کُر نیز قطعاتی را آهنگسازی و یا تنظیم کرده‌اند. با توجه به هارمونی، ریتمها و فواصل پیچیده این سبک موسیقی نسبت به موسیقی‌های کُرال دوره کلاسیک و رمانتیک چالش و در عین حال جذابیت بیشتری دارد. در این کنسرت برای افزایش جذابیت برای مخاطبان با نوازنده‌های سازهایی که به طور معمول در سبک جز مورد استفاده قرار می‌گیرند که شامل کنترباس، درامز، ترومبون، پیانو و گیتارجز است روی صحنه خواهیم رفت. با توجه به اینکه بداهه نوازی از خصوصیات مهم موسیقی جز است در بخش‌هایی از این برنامه نوازندگان به همنوازی بصورت بداهه روی قطعات جز استاندارد خواهند پرداخت. »

در این کنسرت جَز پرنیان روحانی، شبنم آملی، پدرام شهیدی، نوید توحیدی، نگین آقامحمدی، امیرحسین احمدی نژاد، میشکا داورپناه، بهار اصل، عدنان فروردین، آناهیتا رحمانیان، صبا پورکریمی، علی اصغر مومن ثانی، گالیا هوسپیان، مریم افراز گروه خوانندگان هستند و آرش ضرابی در کنترباس، سامان بهشتی در درامز، سیامک کریمپور در ترومبون، فرهاد میرمحمدصادقی در گیتار و پگاه هراتی بعنوان پیانیست گروه نوازندگان را تشکیل می‌دهند.

کد خبر 452229

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha