جانشین رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از عضویت رایگان ۵ هزار دانشجو در پایتخت با حمایت شهرداری در «بیدود» خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این موضوع تا ابتدای مهر محقق شود.

دوچرخه اشتراکی

یوسف حجت، جانشین رئیس سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با برنامه‌های شهرداری در زمینه دوچرخه‌سواری اظهار داشت: مدیریت دوچرخه‌های «بیدود» کاملا در دست بخش خصوصی است و هر دوچرخه حدود ۲ میلیون تومان ارزش دارد و روزانه ۲۰ هزار تومان هزینه پشتیبانی آن می‌شود.

وی گفت:‌ امیدواریم دوچرخه‌های «بیدود» به سودآوری برسند و این بخش دچار ورشکستگی نشود، البته ۸‌ماه پیش که فعالیت این دوچرخه‌های اشتراکی در پایتخت آغاز شد، فقط روزانه ۲۰۰ نفر از آن استفاده می‌کردند و اکنون خوشبختانه این رقم به ۲ هزار مورد رسیده؛ یعنی ۱۰ برابر شده و این رشد در ۸‌ماه عدد کمی نیست و امیدواریم ادامه یابد.

حجت با اشاره به اینکه در کشوری همچون چین از یک دوچرخه اشتراکی روزانه ۱۰ بار استفاده می‌شود، گفت: امیدواریم در کشور ما نیز این موضوع محقق شود.

وی بیان داشت: ما به‌دنبال گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری در پایتخت به‌ویژه در میان قشر جوان و دانشجویان هستیم؛ بر همین اساس به‌زودی قراردادی با شرکت «بیدود» و دانشگاه‌ها خواهیم داشت تا دانشجویان بیشتر از دوچرخه‌های اشتراکی استفاده کنند.

وی در مورد جزئیات این قرارداد و خبر خوش برای دانشجویان، گفت: تلاش داریم که برای ۵ هزار دانشجو در ۵ دانشگاه محدوده مرکزی شهر تا ابتدای مهر عضویت رایگان در «بیدود» را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه این برنامه برای ۵ دانشگاه است و از هر دانشگاه هزار دانشجو درنظر گرفته شده است، گفت: بر همین اساس دیگر لازم نیست که دانشجویان ۱۵۹ هزار تومان جهت عضوشدن در بیدود را پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواری در همه سنین امکان‌پذیر نیست و دوچرخه‌های بیدود نیاز به همراه داشتن موبایل جهت استفاده از اپلیکیشن مربوطه دارند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس درنظرگرفتن این تسهیلات برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر نخواهد بود.

کد خبر 452075

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha