همشهری آنلاین: واکنش‌ها نسبت به برخی سخنان منتسب به یکی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در خصوص رئیس سابق قوه قضاییه و همچنین رئیس قوه مجریه، مورد توجه و بررسی رسانه‌های داخلی قرار گرفته است.

آیت الله محمد یزدی

ایرنا نوشت: هر چند در خبری به نقل از حمزه قربانی مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام شده که سخنانی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده سندیّت ندارد، با این حال بررسی رسانه های داخلی در روز جاری ۲۷ مرداد نشان می دهد که روزنامه ها و سایت های خبری نزدیک به جریان اصلاح طلب بیشتر از رسانه های اصولگرا، به بررسی واکنش‌ها نسبت به سخنان مطرح شده آیت الله یزدی درخصوص "صادق آملی لاریجانی" و همچنین "حسن روحانی" اشاره کرده‌اند.

به گزارش این رسانه ها، در برنامه زنده شبکه یک، یک روحانی به ساختن حوزه علمیه مجلل از سوی آیت‌الله آملی لاریجانی اعتراض می‌کند. این رسانه ها آورده اند: آیت‌الله یزدی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو حقوقدان شورای نگهبان در دیدار با مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم گفته: فلانی می‌گوید آگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی مؤثر نبود، چه رسد که نجف بروید. رئیس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده، دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید!؟ به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! آیا ارث پدرت بود؟ از کجا آوردی ساختی؟

رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب به واکنشها نسبت به این سخنان مطرح شده پرداخته و به نقل از "محسن غرویان"، استاد حوزه آورده اند: مقداری از تندروی‌های آیت‌الله یزدی به روحیات ایشان برمی‌گردد.

همچنین این رسانه ها به برخورد اصولگرایان با "صادق آملی لاریجانی" پرداخته و آورده اند: اصولگرایان که تا پیش از این هیچ‌گونه نقدی را بر قوه قضائیه برنمی‌تابیدند و نقدهای جریان یا چهره‌های اصلاح‌طلب و مستقل را در راستای دشمنی و تضعیف این قوه تفسیر می‌کردند چطور خودشان یک‌ شبه منتقد شده‌اند؟ آیا چنین هجمه‌ها و برخوردهای تندی که از سوی برخی اصولگرایان نسبت به رئیس سابق قوه قضائیه صورت گرفته است در آینده سیاسی برادر او علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تاثیرگذار خود خواهد بود و اصولگرایان از وی نیز عبور خواهند کرد؟

همچنین این رسانه ها مطرح کرده اند: منتقدان دیروز احمدی‌نژاد حالا در مواجهه با آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه با او هم‌داستان شده‌اند.

رسانه های نزدیک به جریان اصلاح طلب درخصوص انتقاد آیت الله یزدی از رییس جمهوری نوشتند:آیت‌الله یزدی راجع به دولت و رییس‌جمهوری گفته‌اند که «اگر نمی‌توانی کار کنی برو!» این نوع سخن گفتن به شکل تحکم‌آمیز یعنی جامعه مدرسین حوزه عملیه قم بر دولت هم استیلای حقوقی دارد. حال آنکه نمی‌توان انکار کرد که حق نقد دولت برای همگان محفوظ است ولی مساله اینجاست که به شکل و زبانی آمرانه از لزوم برکناری دولت سخن گفتن، نه امری شرعی محسوب می‌شود و نه می‌توان آن را قانونی دانست.

واکنش ها به سخنان آیت الله یزدی؛ اصولگرایان و لاریجانی؛ انتقاد آیت الله یزدی از رییس جمهوری؛ تکذیب یا تایید سخنان مطرح شده از سوی آیت الله یزدی؛ از محورهای مورد بررسی در این رسانه ها است.

رسانه های نزدیک به جریان اصولگرا نیز به واکنشها نسبت به سخنان منتسب به آیت الله یزدی پرداخته و به نقل از "علی مطهری" آورده اند: بهتر است روحانیون انتقادات‌شان را خصوصی مطرح کنند. مطرح شدن این صحبت‌ها در فضای رسانه‌ای بر روحیه مردم اثر می‌گذارد و شائبه رقابت بین آنها- آیت‌الله یزدی و آیت‌الله آملی لاریجانی- را ایجاد می‌کند.

همچنین این رسانه ها به "تکذیب برخی سخنان منتسب به آیت الله یزدی" اشاره کرده و به نقل از "حمزه قربانی"، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نوشتند: سخنانی که امروز در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین است.

  • رسانه های اصلاح طلب | واکنشها به سخنان آیت الله یزدی

* شرق: محسن غرویان، استاد حوزه در واکنش به سخنان آیت‌الله یزدی گفت: «مقداری از تندروی‌های آیت‌الله یزدی به روحیات ایشان برمی‌گردد. به هر حال لحن کلمات و انتقادات بعضی از علما تند است.» او به «جماران» گفت: «رییس‌جمهور در این مملکت رای مردم و تنفیذ رهبری را دارد. ضمن اینکه مخالفت صریح و آشکاری هم از سوی ایشان با رییس‌جمهور صورت نگرفته است. لذا این اظهارات آقای یزدی قابل انتقاد است و فکر می‌کنم ایشان نیز باید تابع نظریات رهبری و قانون کشور باشند. با این اظهارات جز تشویش اذهان عمومی و به هم ریختن اخلاقیات اجتماعی چیز دیگری حاصل نخواهد شد... مردم در رای خود در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نشان دادند که این نوع ادبیات و فرهنگ تند و تیز افراطی‌گری را نمی‌پسندند.» غرویان ادامه داد: «متاسفانه بعضی از این افراد تندرو و افراطی به نام انقلابی‌گری حتی فرمایشات مقام معظم رهبری را نادیده می‌گیرند و می‌خواهند که جلوتر از ایشان حرکت کنند.»

همچنین به گزارش این روزنامه، "علی مطهری" به شائبه رقابتی بودن این سخنان اشاره کرد و در واکنش به انتقادات آیت‌الله یزدی از آیت‌الله آملی‌لاریجانی به «اعتمادآنلاین» گفت: «مطرح شدن این حرف‌ها از سوی روحانیون و مقامات عالی کشور خوب نیست. بهتر است روحانیون انتقادات‌شان را خصوصی مطرح کنند. مطرح شدن این صحبت‌ها در فضای رسانه‌ای بر روحیه مردم اثر می‌گذارد و شائبه رقابت بین آنها- آیت‌الله یزدی و آیت‌الله آملی‌لاریجانی- را ایجاد می‌کند.»

مطهری همچنین درباره بخش دیگری از انتقادات آیت‌الله یزدی، مبنی بر اینکه رییس سابق قوه قضاییه رفتن به نجف به دلیل دستگیری رییس دفترشان را تکذیب کرده‌اند، گفت: «وقتی ایشان تکذیب کرده‌اند، باید اعتماد کنیم.»

 روزنامه شرق در مطلبی به "واکنش‌ها به سخنان آیت‌الله یزدی" پرداخت و نوشت: به گزارش شرق: انتشار این سخنان کافی بود تا دیگران وادار به واکنش شوند. تا جایی که برخی واکنش‌ها هم حاکی از این است که چندان دور از واقعیت نبوده و روایت‌هایی مشابه آن پیش‌تر هم از زبان آیت‌الله محمد یزدی بیان شده است. نمونه آن آیت‌الله مرتضی مقتدایی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که گفته: «در مردادماه جلسات جامعه مدرسین تعطیل است. ما از یک هفته قبل از مرداد اصلا جلسه نداشتیم. آقای یزدی این‌گونه مطالب را که در ذهنشان بود گاهی در جلسات جامعه مدرسین مطرح می‌کردند و حالا علنی آن را بیان کرده‌اند. اگر با من مشورت می‌شد می‌گفتم طرح علنی این مسائل به مصلحت نیست، ولی حالا خودشان صلاح دیدند. ولی من در این قضیه به‌طورکلی وارد نمی‌شوم».

مقتدایی درباره اینکه وقتی فردی از سِمَت خود کنار می‌رود و عده‌ای شروع به انتقاد از عملکرد او در زمان مسئولیت می‌کنند می‌گوید: بله؛ به نظرم همین شخص اگر کار خلافی داشته، اگر صلاح می‌دانستند، همان وقت تذکر می‌دادند، ولی اگر صلاح نمی‌دانند و سکوت کردند، باید همیشه سکوت کنند. اگر کسی سر پستی بود و رفت، بعد انتقاد کنند این کار درستی نیست. به نظر من هم این کار صحیحی نیست.

* انصاف نیوز در گزارشی به "واکنش آیت‌الله مقتدایی به اظهارات جنجالی آیت‌الله یزدی" پرداخت و نوشت: آیت‌الله مقتدایی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ولکنش به اظهارات اخیر آیت‌الله یزدی می‌گوید: به نظرم این شخص (آیت‌الله صادق آملی لاریجانی) اگر کار خلافی داشته، اگر صلاح می‌دانستند همان وقت تذکر می‌دادند، ولی اگر صلاح نمی‌دانستند و سکوت کردند، باید همیشه سکوت کنند.

  •  اصولگرایان و لاریجانی

* روزنامه ابتکار گزارشی با استفاده از روتیتر "آیا اصولگرایان از رئیس سابق قوه قضائیه عبور خواهند کرد؟ " و تیتر "زیر تیغ منتقدان" منتشر کرده است.

در این مطلب می خوانیم: عبور یا تغییر رفتار؛ واژه‌ای که این روزها در فضای سیاسی کشور خیلی شنیده می‌شود. متاسفانه عملکرد برخی افراد و مسئولان در کشور ما به گونه‌ای است که بعد از اتمام فعالیت‌ آنها از سوی جناح و جریان مورد حمایت خود مورد حمله قرار می‌گیرد. این رفتار البته از سوی اصولگرایان بیشتر دیده شده است و موارد مکرری در همین رابطه داشته است. نمونه این رفتار و رویکرد اصولگرایان را می‌توان درمورد رئیس دولت‌های نهم و دهم مشاهده کرد... د. به نظر می‌رسد اصولگرایان رویکردشان نسبت به صادق آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه، تغییر کرده است. فردی که تا پیش از این بیشترین حملات به خود را از سوی احمدی‌نژاد می‌دید، به یکباره مورد هجمه یک جریان سیاسی و رسانه‌های منتسب به آن قرار گرفته است. منتقدان دیروز احمدی‌نژاد حالا در مواجهه با آملی لاریجانی، رئیس سابق قوه قضائیه با او هم‌داستان شده‌اند.

حال سوال اینجاست که اصولگرایان که تا پیش از این هیچ‌گونه نقدی را بر قوه قضائیه برنمی‌تابیدند و نقدهای جریان یا چهره‌های اصلاح‌طلب و مستقل را در راستای دشمنی و تضعیف این قوه تفسیر می‌کردند چطور خودشان یک‌شبه منتقد شده‌اند؟ آیا همه اصولگرایان در این نقد و هجمه هم‌نظرند و این رفتار را می‌توان به کل جریان اصولگرایی درمورد لاریجانی نسبت داد یا نه، فقط یک طیف خاصی از این جریان پرچمدار منتقدان لاریجانی است. آیا چنین هجمه‌ها و برخوردهای تندی که از سوی برخی اصولگرایان نسبت به رئیس سابق قوه قضائیه صورت گرفته است در آینده سیاسی برادر او علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز تاثیرگذار خود خواهد بود و اصولگرایان از وی نیز عبور خواهند کرد؟ او که سودای ریاست‌جمهوری در ۱۴۰۰ را در سر دارد آیا خواهد توانست اصولگرایان را در چنین فضایی با خود همراه کند؟ پاسخ به این سولات به زمان بیشتری نیاز دارد و تحلیل فضای کنونی در این زمان کوتاه امکان‌پذیر نیست. هر چند با توجه به رویه و رویکرد اخیر اصولگرایان بعید به نظر می‌رسد چنین اتفاقی رخ بدهد و از فردی حمایت کنند که حامی حسن روحانی بوده است. رئیس‌جمهوری که همیشه مورد انتقاد شدید این جناح بوده و هست.

* در بخشی از گزارش منتشر شده در روزنامه شرق می خوانیم: ماجرای رابطه اصولگرایان و آیت‌الله آملی‌لاریجانی هر روز ابعاد جدیدی به خود می‌گیرد و به همان نسبت حرف و حدیث و شایعات جدیدی اطرافش رقم می‌خورد. تا جایی که انتشار یک خبر در شبکه‌های اجتماعی در همین ارتباط، روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را وادار به واکنش کرد. فرید مدرسی روزنامه‌نگار مرتبط با نهاد روحانیت و حوزه‌های علمیه در کانال شخصی‌اش خبر داده بود که آیت‌الله محمد یزدی، رئیس جامعه مدرسین و عضو فقهای شورای نگهبان یکشنبه هفته گذشته در جمع مسئولان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با انتقاد از آیت‌الله صادق ‌آملی‌لاریجانی گفته است: «هرچند در مسئله‌ای نظر ولی‌ فقیه خلاف عقیده من باشد، موظفم که اطاعت کنم؛ چون ضررش کمتر از شکستن حرمت ولایت و حاکمیت است. فلانی می‌گوید اگه این کار را نکنید نجف می‌روم! خوب بروید، آیا با رفتن شما قم به‌هم می‌خورد؟ شما در قم بودنتان هم خیلی مؤثر نبود؛ چه رسد که نجف بروید. رئیس دفتری که ۱۰ سال، جای مهمی را اداره کرده دستگیر می‌شود، بعد اعتراض می‌کند که چرا گرفتید؟ به اسم مدرسه علمیه، کاخ ساختند! ... از کجا آوردی ساختی؟».

اشاره به کاخ به جای حوزه علمیه چیزی است که هفته پیش یک روحانی دیگر هم در صداوسیما به آن اشاره کرد و مستقیما گفت که حوزه مجلل اشرافی به دست رئیس سابق قوه قضائیه ساخته شده است! خبر مربوط به قصد صادق لاریجانی مبنی بر ترک ایران به سمت نجف را هم دو هفته پیش باشگاه خبرنگاران جوان متعلق به صداوسیما رسانه‌ای کرد و به آن جنبه نیمه‌رسمی بخشید. این در حالی است که روزنامه‌نگاری که این سخنان را به نقل از آیت‌الله یزدی منتشر کرده، آن را شایعه و خبرسازی هدفمند خوانده بود.

* روزنامه آرمان ملی در مطلبی به "دلیل پایان سکوت درباره صادق لاریجانی" پرداخته است. به گزارش این روزنامه، درباره چرایی علنی شدن انتقادات به آیت ا...صادق لاریجانی گمانه‌هایی مطرح می‌شود. او دیگر در جایگاه ریاست قوه قضائیه حضور ندارد بنابراین سایه برخورد با منتقدان دیگر وجود ندارد و آنها حتی صداوسیما بدون لکنت به بیان نقدهای خود می‌پردازند. برخی نیز معتقدند هدف از انتقاد به صادق لاریجانی کاستن از اعتبار برادر او یعنی علی لاریجانی است. این بخش تصور آن را دارند که علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ است پس با علنی کردن انتقاداتشان به صادق لاریجانی سبب بی‌اعتمادی جامعه به خانواده لاریجانی‌ها و به‌ویژه علی می‌شوند. در نهایت اکنون جامعه چشم انتظار توضیحات صادق لاریجانی درباره آنچه است که به او نسبت می‌دهند از اکبر طبری تا بزرگترین حوزه مجلل و ...

  • انتقاد آیت الله یزدی از رییس جمهوری

* به گزارش روزنامه اعتماد "محمد تقی فاضل میبدی" در ارتباط با این موضوع مطرح کرد: روز گذشته شاهد انتشار مطالبی به نقل از آقای یزدی بودیم. این نخستین‌بار نیست که او به عنوان دبیر یا رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مطالبی برخلاف سنت حوزه‌ها ایراد می‌کنند؛ آیت‌الله یزدی راجع به دولت و رییس‌جمهوری گفته‌اند که «اگر نمی‌توانی کار کنی برو!» این نوع سخن گفتن به شکل تحکم‌آمیز یعنی جامعه مدرسین حوزه عملیه قم بر دولت هم استیلای حقوقی دارد. حال آنکه نمی‌توان انکار کرد که حق نقد دولت برای همگان محفوظ است ولی مساله اینجاست که به شکل و زبانی آمرانه از لزوم برکناری دولت سخن گفتن، نه امری شرعی محسوب می‌شود و نه می‌توان آن را قانونی دانست، لذا نگارنده اعتقاد دارد که در شرایط کنونی لازم است که علمای بزرگوار حوزه به دبیر یا رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تذکرات لازم را ارایه دهند تا سخنان ایشان باعث بی‌اعتباری حوزه نشود. همگان باید توجه داشته باشند که اعتبار حوزه به استقلال و ادامه شیوه سلف است؛ روشی که باید ادامه یابد تا جایگاه مرجعیت خدشه‌دار نشود.

* در بخشی از گزارش منتشر شده در روزنامه شرق آمده است: آیت‌الله محمد یزدی همچنین اظهارات تندی درباره حسن روحانی به کار برده بود. او گفته بود: «چطور کسی که تنفیذ ولایت را دارد، جرئت کرده و کارهای خلاف امر رهبری را می‌کند؛ مثل مخالفت درباره فضای مجازی و... اگر نمی‌توانی مملکت را اداره کنی، برو کنار. این برو کنار را چه کسی باید بگوید؛ در درجه اول حوزه باید بگوید. بعد از نظر قانونی باید دیوان عالی قضائی بگوید. بعدش هم مجلس بگوید ولی متأسفانه می‌بینیم مجلس هم وضعیت دیگری دارد».

 مرتضی جوادی‌آملی دراین‌باره نیز گفته است: «دستگاه نظام سیاسی کشور و قانون اساسی راه را مشخص کرده است. اگر بناست رسیدگی شود و انتقاد قانونی شود، باید از جایگاه مجاری قانونی صورت بگیرد که در حقیقت دستگاه قضائی و مجلس هستند که باید رسیدگی کنند. اظهارنظر افراد نیز فقط جنبه سیاسی دارد وگرنه خود رهبری معظم انقلاب هم بارها و بارها دولت‌ها را هدایت کرده‌اند... زمان امام تاکنون هرگاه رهبری احساس کرده‌اند که مسیر دولت مسیر درستی نیست و باید در مسیر درستی قرار بگیرند، هدایت، راهنمایی و کمک می‌کردند. با این جور لحن‌ها و سخن‌ها هرگز نمی‌توان مسیر فکری دولت را تعیین کرد. بازهم تکرار می‌کنم که شرایط کشور و موقعیتی که برای نظام سیاسی ما وجود دارد، مسیر قانونی و مشخصی را تعیین کرده است. اگر همگان به این مسیر ملتزم شویم، بهتر می‌توان جامعه را اداره کرد».

* روزنامه شرق در مطلب دیگری با عنوان "عدم کفایت رییس‌جمهوری از قم کلید می‌خورد!؟ " آورده است: حمله به رییس‌جمهوری از سوی قم‌نشینان اتفاق بدیعی نیست. بارها این اتفاق به‌ خصوص زمانی که پای موضع‌گیری‌های مصلحانه حسن روحانی در زمینه‌هایی چون فضای مجازی، حجاب، قانون اساسی یا مفاهیمی از این دست در میان باشد به وفور دیده شده است. این‌ بار هم یکی از دلایل این حمله تند و تیز، موضوع تکراری فضای مجازی است. البته صحبت‌های آیت‌الله یزدی که سال ۹۲ و ۹۶ یکی از فقهایی بوده که صلاحیت حسن روحانی را برای ریاست‌جمهوری تایید کرده، تلویحا به موضوع «عدم کفایت رییس‌جمهوری» نیز اشاره دارد. چه آنکه در خلال صحبت‌هایش تاکید کرده باید همه‌ چیز ابتدا از حوزه شروع شود و درنهایت مجلس وارد عمل شود که به نظر می‌رسد، اشاره‌ای به ظرفیت قانون اساسی در مورد عزل رییس‌جمهوری است. اشارات آیت الله یزدی این سوال را ایجاد کرده که آیا قرار است «عدم کفایت رییس‌جمهوری از قم آغاز شود!؟»

از سویی نمی‌توان نادیده گرفت که رویکرد رهبری همواره حمایت از دولت‌های وقت بوده؛ چه آنکه آیت‌الله خامنه‌ای به‌ خصوص در خرداد ماه ۹۶ به این موضوع تاکید کردند که «همیشه از همه‌ دولت‌ها که بر سر کار هستند حمایت می‌کنم؛ امروز هم همین‌جور است، بعد از این هم ان‌شاءالله تا زنده هستیم همین‌جور خواهد بود» همچنین علاوه بر این رویکرد با توجه به شرایط «جنگ روانی و اقتصادی» ایشان همواره از دولت حمایت کرده و معتقد به برقراری آرامش و انسجام توامان بوده‌اند که باعث شده در بیانات و رویکرد ایشان رد و نشانی از مخالفت با دولت نباشد.

  • تکذیب یا تایید سخنان مطرح شده از سوی آیت الله یزدی

"تکذیب و تایید تلویحی" عنوان گزارشی است که در روزنامه شرق منتشر شده است. در این مطلب می خوانیم: وجه مشترک هر ۳ نفری که با انتقادات آیت‌الله یزدی روبه‌رو شدند؛ روحانی بودن آنهاست. ویژگی مشترکی که این سوال را ایجاد می‌کند که آیا در مناسبات قدرت، اتفاق جدیدی رخ داده که به یک باره و در یک سخنرانی فارغ از مقام و منصب سیاسی ۳ نفر از روحانیونی که خاستگاه همگی قم بوده مورد هجمه از سوی یکی از موثران حوزه علمیه قم قرار می‌گیرد؟...البته مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پس از انتشار سخنان منتسب به آیت‌الله یزدی این متن را تکذیب کرد. حمزه قربانی گفته است: «بارها اعلام کرده‌ایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی، رییس جامعه مدرسین، پایگاه اطلاع‌رسانی این تشکل است. سخنانی که امروز در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین است».

شرقمی افزاید: با این حال آیت‌الله ناصر مقتدایی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تلویحا این سخنان را تایید کرده است... ت. به نظر می‌رسد، محتوای سخنان یزدی مورد تایید مقتدایی نیز هست و گویا پیش از این نیز شنیده شده است چراکه مقتدایی گفته «آقای یزدی اینگونه مطالب را که در ذهن‌شان بود گاهی در جلسات جامعه مدرسین مطرح می‌کردند و حالا علنی آن را بیان کرده‌اند. اگر با من مشورت می‌شد، می‌گفتم طرح علنی این مسائل به مصلحت نیست».

روزنامه آرمان ملی نیز با طرح سوال مبنی بر "تکذیب یا تایید؟ " به این موضوع پرداخته است.

به گزارش روزنامه شرق، دیروز حجت‌الاسلام حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین بدون تکذیب قاطعانه محتوای منتشرشده صرفا اعلام کرد متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیت ندارد و صرفا محتوایی مورد تأیید است که در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین منتشر شده باشد. او گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطلاع‌رسانی این تشکل است.

  • رسانه های اصولگرا |  واکنشها به سخنان یزدی

* صراط‌نیوز در گزارشی به "واکنش علی مطهری به انتقاد تند آیت‌الله یزدی از آملی لاریجانی" پرداخت و نوشت: علی مطهری، عضو فراکسیون امید مجلس، در واکنش به انتقاد تند یزدی از آملی لاریجانی، گفت: بهتر است روحانیون انتقادات‌شان را خصوصی مطرح کنند. مطرح شدن این صحبت‌ها در فضای رسانه‌ای بر روحیه مردم اثر می‌گذارد و شائبه رقابت بین آنها- آیت‌الله یزدی و آیت‌الله آملی لاریجانی- را ایجاد می‌کند.

مطهری همچنین درباره بخش دیگری از انتقادات آیت‌الله یزدی، مبنی بر اینکه رئیس سابق رئیس قوه قضاییه رفتن به نجف به دلیل دستگیری رئیس دفترشان را تکذیب کرده‌اند، گفت: وقتی ایشان تکذیب کرده‌اند، باید اعتماد کنیم.

  • تکذیب برخی سخنان منتسب به آیت الله یزدی

* به گزارش مشرق نیوز، حجّت‌الاسلام حمزه قربانی، مدیر روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره متنی که در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، منتسب شده است، گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که تنها مرجع اخبار مربوط به آیت‌الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین، پایگاه اطّلاع‌رسانی این تشکل است.

وی تصریح کرد: سخنانی که امروز در فضای مجازی به آیت‌الله یزدی منتسب شده است، سندیّت ندارد و تنها مرجع معتبر در این زمینه، پایگاه اطّلاع‌رسانی جامعه مدرسین است.

* همچنین به گزارش این تارنما، آیت الله عباس کعبی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به بازتاب جهت دار و مغرضانه سخنان منسوب به آیت الله یزدی توسط برخی از رسانه های اصلاح طلب گفت:آنچه که در فضای مجازی از زبان آیت الله یزدی منتشر شده است همانگونه که مسؤول روابط عمومی جامعه مدرسین اعلام کرد سندیت ندارد و مواضع جامعه مدرسین و آیت الله یزدی از وبگاه رسمی و دفتر جامعه مدرسین اعلام می شود.

کد خبر 452052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha