یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ته چین قارچ و بادمجان؛ در این دستور پخت مخلوط قارچ و بادمجان همراه با زعفران طعم خوشایندی به این ته چین داده است.

آشنايي با روش تهيه قارچ و بادمجان

مواد لازم برای تهیه ته چین قارچ و بادمجان

برنج ،3 پیمانه
پیاز سرخ شده،نصف پیمانه
قارچ،150 گرم 
زرده تخم مرغ،3 عدد
بادمجان، 3 عدد متوسط 
ماست،1 پیمانه
روغن مایع،نصف پیمانه
نمک و فلفل، به مقدار لازم
روغن اضافی برای سرخ کردن مواد به اندازه کافی

دستور پخت

برنج را خیس کرده، آبکش می کنیم و اصطلاحاً زنده بر می داریم. زرده های تخم مرغ را با مقداری نمک و کمی زعفران با قاشق به هم زده، ماست را اضافه می کنیم )، سپس 3 قاشق غذا خوری روغن را اضافه می کنیم تا برنج ها به هم نچسبد.

یک سوم از برنج آبکش شده را در مایع ته چین بریزید. این مخلوط نباید زیاد شل یا سفت باشد. ته قابلمه تفلون را چرب می کنیم 2قاشق غذاخوری از مایع ته چین آماده شده کف آن می ریزیم، مواد ریخته شده را با ته قاشق کاملاً صاف می کنیم.بادمجان سرخ شده را روی قسمت زعفرانی می ریزیم.

سپس دوباره مقداری برنج سفید روی قارچ سرخ شده با کمی آب لیمو (برای این که سفید بماند) می ریزیم، روی آن قارچ پیاز سرخ کرده ریخته و در آخر بقیه برنج سفید را می ریزیم و با پشت قاشق کاملاً صاف می کنیم و فشار می دهیم.

قابلمه را روی گاز با شعله زیاد قرار می دهیم ، هنگامی که صدای روغن به گوش رسید شعله را کم کرده ، یک شعله پخش کن می گذاریم تا به مدت 40 دقیقه دم بکشد. پس از اینکه کاملاً پخت ، روی آن را با پیاز سرخ کرده، زعفران و زرشک سرخ شده تزئین می کنیم.

منبع: تبیان

کد خبر 452013

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha