همشهری آنلاین: درام پرتغالی «ویتالینا وارلا» با بردن دو جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن موفق‌ترین فیلم هفتاد و دومین جشنواره لوکارنو لقب گرفت.

لوکارنو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سوئیس‌اینفو، مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان جشنواره لوکارنو ۲۰۱۹ شامگاه شنبه در این شهر جنوبی سوئیس برگزار شد و «ویتالینا وارلا» به کارگردانی پدرو کاستا از پرتغال جایزه یوزپلنگ طلایی را از آن خود کرد. خانم ویتالینا وارلا هم برای بازی در همین فیلم جایزه یوزپلنگ نقره‌ای بهترین بازیگر زن را به دست آورد.

فیلم داستان زنی ۵۵ ساله از کشور آفریقایی کیپ ورد یا دماغه سبز را روایت می‌کند که چند روز پس از مرگ شوهرش به پرتغال می‌رسد تا در مراسم تدفین و خاکسپاری شرکت کند. مرد ۲۵ سال پیش به امید یافتن کار از سرزمین مادری خود راهی اروپا شده و حالا ویتالینا با رسیدن به لیسبون با واقعیت‌های تازه از زندگی شوهر خود و زیستن در محله‌های زاغه‌نشین مواجه می‌شود. هیات داوران لوکارنو «ویتالینا وارلا» را شایسته قرار گرفتن در میراث فرهنگی سینمای جهان دانست.

کاستا پنج سال پیش یوزپلنگ نقره‌ای بهترین کارگردان را از لوکارنو برده بود؛ جایزه‌ای که امسال به دیمین مانیول فرانسوی برای «بچه‌های ایزادورا» رسید. پارک جونگ-بوم از کره‌جنوبی با «بلندای موج» جایزه ویژه هیات داوران را به دست آورد و رجیس ماپروپو برای بازی در درام برزیلی «تب» به کارگردانی مایا دا-رین یوزپلنگ نقره‌ای بهترین بازیگر مرد را برد.

امسال ۲۰۰ فیلم از ۶۶ کشور در بخش‌های مختلف هفتاد و دومین دوره جشنواره لوکارنو به نمایش درآمد و هر روز میانگین هشت هزار نفر از فیلم‌های روی پرده استقبال کردند. این رویداد مهم سینمایی تابستان هر سال در شهر زیبای لوکارنو در حاشیه دریاچه ماجیوره برگزار می‌شود.

کد خبر 451991

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha