مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دریاچه هنر با مساحت ۲۵ هزار مترمربع و باغ هنر با مساحت ۵ هزار متر مربع بزرگ‌ترین طرح هنری قلب پایتخت در مجموعه فرهنگی تفریحی عباس‌آباد واقع شده‌است.

عباس آباد 833

باغ هنر با هدف خلق فضایی برای ارائه هنرهایی مانند موسیقی، تجسمی، شعر و ادبیات با تمرکز بر کوشک مرکزی و برقراری رابطه نزدیک میان هنرمند و مخاطب و ارتقاء درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی طراحی شده است.

دریاچه هنر و محوطه باغ هنر یک‌شنبه ۲۷ مرداد ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

باغ هنر و دریاچه هنر مرکز و قلب ضلع شرقی مجموعه فرهنگی تفریحی عباس‌آباد است که بین «باغ موزه دفاع مقدس» و «باغ کتاب» واقع شده است.

این دو مجموعه قرار است هم خدمات عمومی و هم خدمات تخصصی در حوزه‌های شعر و ادبیات، هنرهای تجسمی و موسیقی به شهروندان و هنرمندان پیشکسوت و جوان ارائه کند.

این مجموعه همراه با مجموعه‌ای از خانه‌های شعر، موسیقی، نقش و هنرهای تجسمی و نمایش، هنرهای هفتگانه را در مجموعه‌ای زیبا، سبز و دور از کشمکش‌های روزمره جمع کرده و با هویت ایرانی درآمیخته‌است.

بخش دیگری از باغ هنر برای برگزاری همایش‌ها، گردهمایی‌ها، آموزش‌های تخصصی، اطلاع‌رسانی هنری و امور اداری قابل استفاده و بخش دیگر گردشگری و هنری است که رواق، کوشک مرکزی، آمفی تئاتر روباز ۲۰۰ نفره، سرای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تئاتر با ظرفیت ۲۵۰ تا ۳۵۰ نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، ۶ سالن همایش ۲۰ تا ۵۰ نفر، فروشگاه‌های عرضه آثار هنری، باشگاه هنرمندان، قهوه خانه (کافی شاپ) و سالن غذاخوری در این بخش قرار دارد.

این باغ در راستای فراهم آوردن امکان تجربه مستقیم فرهنگ و هنر ایرانی و با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی عموم مردم با هنر و فرهنگ ایرانی طراحی و اجرا شده‌است.

کد خبر 451984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تهران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha