همشهری آنلاین: یک دستگاه خودروی استن مارتین که بیش از نیم قرن پیش برای معرفی فیلم جیمز باندی «گلوله آتشین» استفاده می‌شد، در حراجی ساثبیز کالیفرنیا به قیمت ۶.۴ میلیون دلار چکش خورد.

خودروي استن مارتين جيمز باند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، خودروی استن مارتین دی‌بی‌فایو در بزرگ‌ترین حراجی خودروهای کلاسیک دنیا در کالیفرنیا فراتر از پیش‌بینی‌ها ظاهر شد و حالا با ۶.۴ میلیون دلار گران‌ترین DB۵ دنیاست. این خودرو زمانی در اختیار لرد بمفورد، میلیاردر بریتانیایی و مالک شرکت JCB بود و در ۱۹۶۵ در معرفی و برنامه‌های تبلیغاتی «گلوله آتشین» با بازی شان کانری در نقش جیمز باند از آن استفاده می‌شد.

کانری در نقش مامور مخفی ۰۰۷ در دو فیلم جیمز باندی «گلدفینگر» و «گلوله آتشین» پشت فرمان خودروی استن مارتین دی‌بی‌فایو نشست و چنان به این خودرو علاقه‌مند شد که یک دستگاه از آن برای خودش خرید. آنچه روز جمعه در حراجی ساثبیز کالیفرنیا چکش خورد، خودرویی نبود که در صحنه‌های «گلوله آتشین» حضور داشت و این نسخه بیشتر در برنامه‌های تبلیغاتی استفاده می‌شد.

دی‌بی‌فایو ۶.۴ میلیون دلاری جیمز باند ۱۳ ویژگی منحصر به فرد دارد که از آن جمله می‌توان به کار گذاشتن دو اسله خودکار کالیبر ۳۰ در هر کدام از سپرها و یک جداره ضدگلوله عقبی با امکان بالا و پایین رفتن از شیشه پشتی اشاره کرد. فیلم جیمز باندی «گلدفینگر» یک سال پیش از «گلوله آتشین» یعنی در ۱۹۶۴ ساخته شده بود.

قرار بود در آخرین ساعت‌های روز جمعه یک دستگاه خودروی مک‌لارن مربوط به رقابت‌های فرمول یک هم در حراجی ساثبیز خودروهای کلاسیک بین ۲۱ تا ۲۳ میلیون دلار چکش بخورد. اگر این مک‌لارن بیش از ۲۲.۵ میلیون دلار فروخته شده باشد، عنوان گران‌ترین خودروی بریتانیایی تاریخ را از آن خود کرده است.

کد خبر 451852

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha