همشهری آنلاین: گزارش آسوشیتدپرس درباره ادعای زنان متعدد درباره تعرض جنسی و رفتار نامناسب پلاسیدو دومینگو، اسطوره اپرا، در طول دهه‌ها میراث ۶۰ ساله او را به خطر انداخته است.

Placido Domingo

 زنان متعددی در مصاحبه با آسوشیتدپرس مدعی شده‌اند پلاسیدو دومینگو که در طول دهه‌ها یکی از مشهورترین و قدرتمندترین مردان در صحنه اپرا در جهان بوده است، در برابر دادن کار،  آنان را برای رابطه جنسی زیر فشار گذاشته و در مواردی که زنان در برابر فشارهای او مقاومت کرده‌اند، مانع پیشرفت حرفه‌ای‌شان شده است.

دومینگوی ۷۸ ساله یکی از بزرگترین خوانندگان اپرا در همه اعصار شمرده می‌شود و همچنین رهبر ارکستر برجسته و کارگردان اپرای لوس‌آنجلس است. او که بارها برنده جوایز موسیقی گرمی شده است، یکی از تحسین‌شده‌ترین چهرهها در جهان موسیقی است و همکارانش او را مردی با جذابیت فوق‌العاده و انرژی فراوان که به طور خستگی‌ناپذیر برای ارتقای هنرش کار می‌کند، می‌خوانند.

اما این زنان اتهام‌زننده و دیگران در صنعت موسیقی می‌گویند او رویه‌ای دردسرسازی هم دارد- جنبه‌ای که مدت‌ها در دنیای اپرا به اصطلاح «رازی آشکار» بوده است.

هشت خواننده و یک رقصنده در مصاحبه با آسوشیتدپرس می‌گویند این ابرستاره متولد اسپانیا که مدت‌هاست ازدواج کرده است، در مواجهه‌های در طول ۳ دهه از اواخر دهه ۱۹۸۰ در محل‌هایی از جمله شرکت‌های اپرا که او مدیرشان بوده است، با آنان رفتار نامناسب جنسی داشته است.

چندین زن دیگر هم که با آنها مصاحبه شده است می‌گویند رفتارهای اغواگرانه او باعث ناراحتی‌شان شده است.

چندین نفر از افراد شاغل در موسیقی از خواننده و نوازنده گرفته تا معلم صدا و کارکنان پشت صحنه نیز می‌گویند شاهد رفتارهای نامناسب جنسی او با زنان جوانتر بوده‌اند.

دومینگو در بیانیه‌ای در پاسخ به این گزارش به جزئیات نپرداخته و مدعی شده است که این اتهامات نادقیق هستند. او می‌گوید: «با این حال، شنیدن اینکه رفتار من ممکن است هر کسی را پریشان کرده باشد یا باعث ناراحتی‌اش شده باشد، دردناک است... هر کسی من را می‌شناسد یا من کار کرده است می‌داند من کسی نیستم که عامدانه به کسی آسیب برسانم یا تعدی کنم یا باعث پریشانی‌اش بشوم.»

او می‌افزاید: «البته من می‌پذیرم که مقررات و معیارهایی که امروزه رفتارهای ما با آنها سنجیده می‌شود و باید نیز چنین باشد، بسیار متفاوت از گذشته‌ها است.»

گزارش آسوشیتدپرس باعث شد دو شرکت موسیقی برنامه خود با پلاسیدو دومینگو را لغو کنند و اپرای لوس‌آنجلس هم اعلام کرده است که تحقیقاتی را در پاسخ به این گزارش آغاز می‌کند.

کد خبر 451646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha