همشهری آنلاین: کاوشگر ۲۸ ساله بریتانیایی نخستین انسان تاریخ است که سفر ۶۴۳۷ کیلومتری در حاشیه طولانی‌ترین رودخانه قاره آسیا و سومین رود بلند دنیا را کامل می‌کند.

كاوشگر بريتانيايي كنار رود يانگ تسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، اش دایکس دو سال برای راهی شدن به این سفر برنامه‌ریزی کرد و در مدت یک سال آن را به سرانجام رساند. او در این سفر طولانی از یک زمین‌رانش، چند کولاک ترسناک در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد و حمله گروهی گرگ‌ها جان سالم در برد و در ۳۶۵ روز موفق شد چهار هزار مایل یا ۶۴۳۷ کیلومتر در حاشیه رود یانگ‌تسه چین سفر کند.

دایکس که روز دوشنبه سفر طولانی خود را به پایان رساند، درباره سخت‌ترین بخش آن گفت: «رسیدن به سرچشمه رود یانگ‌تسه در بلندی ۵۱۰۰ متری بسیار سخت بود؛ سخت‌تر از چیزی که انتظارش را داشتم. ارتفاعی که بالا رفتیم به اندازه یکی از اقامتگاه‌های قله اورست بود و می‌ترسیدم هرگز به آنجا نرسم. چهار نفر از اعضای گروه ما پیش از آغاز این بخش سفر به دلیل ارتفاع‌زدگی قید سفر را زدند.»

گله گرگ‌ها که پیش‌تر یک زن را کشته بودند، در همان روزهای آغاز سفر کاوشگر بریتانیایی او را هم تعقیب کردند. با این حال، این ماجراجوی جوان توانست این مرحله را هم پشت سر بگذارد و برای سومین بار یک پیشوند «اولین» کنار نام خود ببیند. دایکس در ۲۰۱۴ تنها و بدون همراه فاصله غرب تا شرق مغولستان را در ۷۸ روز پای پیاده طی کرد. ضمن اینکه طول ۲۵۷۵ کیلومتری جزیره ماداگاسکار را هم با گذر هشت کوهستان در ۱۵۵ روز پشت سر گذاشته بود.

در این یک سال میلیون‌ها نفر از شهروندان چینی از طریق تلویزیون و شبکه‌های اجتماعی از نزدیک شاهد سفر دایکس در حاشیه رودخانه یانگ‌تسه بودند و از او پشتیبانی می‌کردند. این گردشگر جوان بریتانیایی می‌خواهد باز هم در چین بماند و از نزدیک و شخصی با مردم این کشور ارتباط برقرار کند.

کد خبر 451439

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha