یک فعال میراث فرهنگی خوزستان از تخریب شدن آرامگاه «یعقوب لیث صفاری» واقع در شهرستان دزفول که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده است، خبر داد.

تخريب آرامگاه «یعقوب لیث

«قاسم منصور آل‌کثیر» به همشهری گفت: آرامگاه تاریخی یعقوب لیث که در محوطه باستانی جندی‌شاپور دزفول قرار دارد، چند روز پیش بر اثر آنچه اشتباه پیمانکار عنوان شد، تخریب شد. وی افزود: تخریب یک اثر تاریخی موضوع ساده‌ای نیست که بگویند اشتباه شد. نظارت عالی بر نحوه عملیات مرمت نباید تا این اندازه ضعیف عمل کند. این فعال میراث فرهنگی اظهار کرد: چندی پیش نیز بخش‌هایی از بقاع تاریخی سادات تفاخ در لگیطه شوش بر اثر سهل‌انگاری و بی‌توجهی تخریب شد.

آل‌کثیر با بیان این‌که طی سال‌های گذشته نیز بخشی از آرامگاه دانیال نبی(ع) تخریب شد، گفت: پس از اعتراض دوستداران میراث فرهنگی شوش عنوان شد آوار شدن دیواره‌ها در برنامه اجرایی مرمت بوده است در حالی که تخریب ناگهانی و شبانه آن می‌توانست باعث وقوع خطرات جانی شود. آل‌کثیر ادامه داد: بسیاری از بقاع تاریخی خصوصا در شوش از جمله بقاع تاریخی تفاخ، شهر اسلامی مگرنات، سیداحمد و... در حال حاضر در معرض تخریب آسیب‌های جدی هستند و به بررسی و رسیدگی مستمر مسئولان‌ میراث فرهنگی نیاز دارند.

کد خبر 451370

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha