همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به سخنان ترامپ در مورد ایران گفت: ابراز مواضع سیاسی از سوی پاریس، مستقلانه و با توجه به علاقه و تعهد فرانسه به صلح و امنیت در منطقه و تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در غرب آسیاست

ژان ایو لودریان

وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به سخنان ترامپ در مورد ایران، گفت: ابراز مواضع سیاسی از سوی پاریس، مستقلانه و با توجه به علاقه و تعهد فرانسه به صلح و امنیت در منطقه و تلاش برای جلوگیری از تشدید تنش ها در غرب آسیاست.

به گزارش ایرنا، تارنمای کانال خبری فرانسه (La Chaîne Info) با اعلام این خبر، گزارش داد: علاوه بر ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه، وزارت خارجه فرانسه نیز در قالب بیانیه ای به سخنان ترامپ واکنش نشان داد و تأکید کرد؛ «تعهد پاریس برای کاهش تنش‌ها به هیچ مجوزی نیاز ندارد.»

این بیانیه اضافه کرد: «فرانسه به توافق وین (برجام) که مانعی در مقابل اشاعه هسته‌ای بوده، پایبند و همانند دیگر اعضای این توافق به جز آمریکا، به امضای خود احترام می‌گذارد. ابتکارهای سیاسی با هدف یافتن شرایطی برای گفت‌ وگو، در پاسخ به وخیم‌تر شدن اوضاع ضروری است. این، دلیل آن چیزی است که امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری با شفافیت کامل با دیگر شرکا که اول و مهمتر از همه امضا کنندگان اروپایی بوده اند، در حال انجام آن است.

دونالد ترامپ در تازه ترین توییت خود مدعی شد که ایران به شکل جدی دچار مشکل اقتصادی شده است. آنها برای مذاکره با آمریکا بی‌تابی می‌کنند، اما دارند نشانه‌های ضد و نقیضی به افرادی که ادعای نمایندگی ما را دارند، از جمله مکرون رئیس جمهوری فرانسه می‌دهند.

ترامپ در این توئیت نوشت: میدانم که مکرون نیت خوبی دارد؛ مثل بقیه، ولی هیچ کس از طرف واشنگتن حرف نمی‌زند؛ جز خود آمریکا. هیچ کس به هیچ شکل و نوعی حق نمایندگی از طرف ما را ندارد.

کانال خبری (La Chaîne Info) اضافه کرد: ماکرون همچنان از توافق هسته‌ای دفاع می کند و مرتباً با همتای ایرانی خود گفت‌وگو می‌کند و به عنوان واسطه بین ذینفعان مختلف عمل می‌کند.

کد خبر 451286

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha