جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۳
۰ نفر

اگر مسابقات تدارکاتی پیش‌فصل پرسپولیس را مرور کنیم و تلاش‌های گابریل کالدرون برای پیدا کردن ترکیب اصلی تیمش را زیرنظر بگیریم، یک نکته کاملا به چشم خواهد آمد؛

ورزش فوتبال

اینکه ظاهرا فرشاد احمدزاده نقش مهمی در معادلات تاکتیکی این مربی دارد. کالدرون بلااستثناء در تمام مسابقاتی که از ارنج اصلی‌اش استفاده کرده، احمدزاده را فیکس کرده و اغلب هم پست او گوش راست بوده است؛ یعنی همان جایی که معمولا در دوره برانکو بازی می‌کرد. به این ترتیب به‌نظر می‌رسد با وجود گزینه‌های متعدد برای حضور در پست وینگر، کالدرون حساب متفاوتی روی احمدزاده باز کرده که این موضوع از دو جهت عجیب است.

اول اینکه خرید فرشاد مطلقا بدون نظر کالدرون اتفاق افتاد. این بازیکن که فصل ناموفقی را در لیگ لهستان پشت سر گذاشته بود، در میان اعتراض و ناخشنودی شدید هواداران به نخستین خرید سرخپوشان در فصل جدید تبدیل شد. حتی کریم باقری هم بعدتر در یک مصاحبه صادقانه گفت تنها بازیکن پرسپولیس که بدون نظر کالدرون جذب شد فرشاد احمدزاده بوده است. حالا اما همان خرید بی‌هماهنگی، کاملا به مهره مورد علاقه کالدرون تبدیل شده است.

شگفتی دوم این ماجرا هم به سبک بازی احمدزاده مربوط است. گفته می‌شود یکی از بهانه‌های کالدرون برای خط کشیدن روی نام سروش رفیعی این بود که او بیش از حد توپ را نگه می‌داشت و زیاد دریبل می‌زد. این در حالی است که سبک فوتبال فرشاد هم تا حدودی به رفیعی شباهت دارد و اگر نه اندازه او، اما به هر حال به حفظ توپ علاقه‌مند است. با همه اینها گویا بلیت احمدزاده برنده شده و فعلا سرمربی جدید سرخ‌ها علاقه زیادی به او نشان می‌دهد. البته همچنان باید منتظر شروع لیگ و رونمایی رسمی از ترکیب اصلی قرمزها بمانیم.

کد خبر 451052

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha