جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقادهای خبرنگار همشهری وعده داد.

یارانه مطبوعات

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به انتقادهای خبرنگار همشهری وعده داد. به گزارش همشهری، به مناسبت روز خبرنگار، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گلستان سفر کرد. وی در جشن روز خبرنگار که از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود، شرکت داشت. «عباس صالحی» در پاسخ به انتقاد «ستاره حجتی» سرپرست روزنامه همشهری در گلستان از چگونگی تخصیص یارانه کاغذ و آگهی‌های دولتی به مطبوعات محلی، خبرگزاری‌ها و سرپرستی رسانه‌های ملی وعده اصلاح آیین‌نامه‌ها و مقررات را در آینده نزدیک داد.

وی گفت: تولید محتوا و انتشار مطالب اختصاصی در رسانه‌ها یکی از تاکیدهای وزارت ارشاد برای اعطای امتیاز و یارانه است. بر همین اساس به دنبال اصلاح و بازنگری نحوه کمک به رسانه‌ها هستیم که از هفته آینده دنبال می‌شود.  صالحی ادامه داد: رسانه‌ها بابت اعتبار انتشار مطالب اختصاصی و تولید محتوا مورد توجه قرار می‌گیرند و می‌توانند علاوه بر نقش‌آفرینی در جامعه، با جذب و حفظ مخاطبان به حیات خود ادامه دهند. «ستاره حجتی» سرپرست روزنامه همشهری هم در این جشن، سیاست‌های وزارت ارشاد در حوزه یارانه کاغذ و توزیع آگهی‌های دولتی بر اساس امتیاز ملی یا محلی را بدون توجه به تولید و محتوای رسانه‌ها دانست و ضربه‌زننده به رسانه‌هایی عنوان کرد که در تولید محتوا تلاش می‌کنند اما امتیاز محلی ندارند.

وی از ارائه رایگان برخی هفته‌نامه‌های محلی در کیوسک‌های مطبوعاتی انتقاد کرد و گفت: این در حالی است که بحران کاغذ گریبان رسانه‌هایی مانند همشهری را گرفته و ناچار به تعطیلی انتشار کاغذی ویژه‌نامه‌های استانی شده است. این ویژه‌نامه‌ها در برخی استان‌ها مانند گلستان بیشترین بار تولید محتوا طی ۸ سال حضور را به دوش کشیدند، اما کمترین سهم را از منابع مالی دولت دریافت کردند. حجتی ادامه داد: بالا رفتن قیمت کاغذ و هزینه‌های انتشار در حالی موجب کاهش تیراژ رسانه‌های پویا شده که یارانه‌های دولتی به نشریاتی که فقط به بازنشر محتوای تولید شده در خبرگزاری‌ها و سایر رسانه‌ها می‌پردازند، داده می‌شود و آنها را بی‌نیاز از فروش و درآمد حاصل از فروش کرده است. سرپرست همشهری گفت: اعتبار و ارج مطبوعات به امتیاز ملی و محلی آنها نیست بلکه به کارکرد و نقش‌آفرینی آنها در توسعه محلی است.

کد خبر 451022

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha