همشهری آنلاین: پلیس مسکو در مورد فراخوانی برای شرکت در اجتماعات بدون مجوز در این شهر که قرار است فردا شنبه ۱۹ مرداد برای چهارمین هفته متوالی ادامه یابد هشدار داد.

روسيه تظاهرات

به گزارش ایرنا، یک‌ مقام پلیس مسکو که نامش اعلام نشده به خبرگزاری دولتی تاس روسیه گفته است: به رغم هشدارهای مکرر، برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی مردم را تشویق به تجمع اعتراضی در خیابان‌های مرکزی مسکو می کنند.

وی ادامه داد: بطور رسمی هشدار می‌دهیم که بخاطر این گونه فراخوان‌ها و شرکت در اینگونه اجتماعات در قانون کیفری مجازات‌هایی پیش‌بینی شده است.
این مقام گفت: برگزاری تجمع غیرقانونی و نیز اقدامات تحریک آمیز در مکان‌های عمومی، تهدیدی برای امنیت عمومی به حساب می آید بنابراین ما بلافاصله با آن برخورد می‌کنیم.

در سه هفته گذشته هر شنبه در پایتخت روسیه تجمع‌هایی در اعتراض به حذف شماری از نامزدهای مخالفان دولت در انتخابات شورای شهر برگزار شده است که دو مورد آخری بدون مجوز شکل گرفت.

ماموران امنیتی شامل پلیس مسکو و گارد ملی روسیه شنبه گذشته ۶۸۵ نفر را در خیابان‌های مسکو پایتخت روسیه به جرم شرکت در تجمعات غیرقانونی دستگیر کردند.
وزارت خارجه روسیه نیز امروز کاردار موقت سفارت آلمان در مسکو را احضار و مراتب اعتراض خود از خبرنگاران دویچه وله مبنی بر تشویق روسها برای شرکت در اعتراضات را به وی اعلام کرد.

از طرف دیگر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز ۱۰ مرداد ماه نیز با توجه به ابراز نگرانی وزارت خارجه فرانسه از اعتراضات اخیر در روسیه به خاطر انتخابات محلی در مسکو، به سرکوب سخت جلیقه زردها در پاریس اشاره و اعلام کرد که فرانسه حق مداخله یا درس دادن به دیگر کشورها ندارد.

زاخارووا اظهار داشت: وزارت خارجه فرانسه نگران اعتراضات در مسکو است، همان فرانسه‌ای که حدود یک سال است به گفته ساکنان این کشور، اقدامات جنگی در آن بین معترضان و ماموران پلیس جریان دارد.

روسیه هفته گذشته آمریکا را هم به مداخله در ناآرامی‌های اخیر در مسکو و ارائه اطلاعات سفارت این کشور در روسیه در مورد مسیرهای برپایی اجتماعات غیرقانونی متهم کرد.
پیشتر والنتین گوربونوف رئیس کمیسیون انتخابات مسکو در جمع بندی نتایج مرحله اول کارزار انتخابات مجلس محلی مسکو اعلام کرد که ۲۳۳ نامزد در انتخابات ثبت شده اند که ۱۷۱ نفر نمایندگان احزاب و ۶۲ نفر نامزد مستقل بودند و ۵۷ نفر نیز رد شدند.
انتخابات مجلس محلی مسکو به نام موس گور دوماً روز هشتم ماه سپتامبر (۱۷ شهریور ماه) برگزار می شود و ساکنان هر منطقه مسکو در مجموع ۴۵ نماینده این مجلس قانونگذاری را انتخاب می کنند.

پلیس مسکو بیش از دو هفته پیش الکسی ناوالنی مشهورترین رهبر مخالفان دولت را بازداشت کرد او پیش از بازداشت وعده داده بود اگر مشکل ردصلاحیت نامزدهای مستقل حل نشود هر شنبه معترضان دست به تجمع خواهند زد.

مخالفان دولت معتقدند که پلیس تمامی رهبران این تجمع‌ها را در طول سه هفته گذشته بازداشت کرده است.

کد خبر 451016

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha