همشهری آنلاین: خطیب نماز جمعه تهران گفت: رئیس جمهوری آمریکا از یک طرف به دنبال مذاکره با ایران است و از طرفی دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کند؛ اگر قرار باشد مذاکره‌ای انجام شود که این کار محقق نخواهد شد، شخص مذاکره کننده وزیر خارجه خواهد بود که زبان کشور محسوب می‌شود.

موحدي كرماني

به گزارش ایرنا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های هفته نماز جمعه  ۱۸ مرداد، تهران که در مصلی تهران برگزار شد، آمریکا و دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور را مصداق بارز استکبار عنوان کرد و اظهار داشت:‌ خروج آمریکا از پیمان‌های بین المللی از جمله منع موشک‌های هسته‌ای میان برد نشان از بدعهدی این کشور دارد.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها منطقی جز زورگویی ندارد، افزود: رئیس جمهوری آمریکا از یک طرف به دنبال مذاکره با ایران است و از طرفی دیگر وزیر خارجه ایران را تحریم می‌کند؛ اگر قرار باشد مذاکره‌ای انجام شود که این کار محقق نخواهد شد، شخص مذاکره کننده وزیر خارجه خواهد بود که زبان کشور محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت تهران به صحبت‌های اخیر نخست وزیر پاکستان در رابطه با ایران اشاره کرد و اظهار داشت: همان طور که عمران خان عنوان کرد، با توجه به روحیه شهادت طلبی مردم ایران اگر اشتباهی در مقابل ایران و یا افزایش تنش و حمله علیه این کشور انجام شود، باتلاقی علیه متجاوزات ایجاد خواهد شد که نمی‌توانند از آن خارج شوند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: رهبران دنیا نباید ایران را با دیگر کشورهای منطقه مقایسه کنند. آنها باید بفهمند که که حمله به این کشور می‌تواند تا چه اندازه خطرناک باشد.

وی با اشاره به تاکید رهبری بر مقاوت گفت: ایران توانست با تکیه بر مقاوت، در برابر اسکتبار به سرکردگی آمریکا بایستد؛ آنان فکر می‌کردند می‌توانند انقلاب را نابود کنند اما راه به جایی نبردند.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مقاومت ایران هیمنه آمریکا در جهان را شکست، گفت:‌ ایران موفق شد پهپاد پیشرفته آمریکا را با اتکا به توان داخلی سرنگون کند؛ امروز قدرت پدافندی ایران را در برابر قدرت موشکی آنان قرار دارد.

موحدی کرمانی  تقویت جبهه مقاومت در منطقه و منصرف شدن آمریکا و همپیمانان آن از حمله نظامی را از دیگر نتایج مقاومت مردم ایران دانست.

وی به عقب نشینی عربستان و همپیمانانش از یمن اشاره کرد و افزود: عربستان در این گرداب دست و پا می‌زند و بالاخره می کوشد خود را نجات دهد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سفرهای اخیر هیات‌هایی از امارات به ایران گفت: مواضع امارات هم در ارتباط با یمن تغییر کرده است.

موحدی کرمانی توضیح داد:‌ رهبر انقلاب چهار سال و نیم قبل در آغاز حمله عربستان به یمن با قاطعیت از شکست حتمی متجاوزان به این کشور خبر دادند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بر ضرورت رونق تولید و مقابله با ربا تاکید کرد و گفت: همان طور که رهبری تاکید کردند، اگر پول‌های مردم در امر تولید صرف شود، وضعیت داخلی بهبود پیدا خواهد کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این برخی از تولید کنندگان مشکلاتی از جمله کاغذ بازی اداری دارند، ادامه داد: اگر مردم از کار تولید خسته شود، به سراغ بانک‌ها و سودگیری می‌روند که ربا محسوب می شود و ربا نیز حرام است.

موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه اگر مردم به ربا بی‌اعتنا شود خود را برای جنگ با خدا آماده می‌کنند، گفت:‌ در نزد خداوند گناه ربا خواری با زنا با محارم در خانه خدا برابری می‌کند.

وی ربا را جز بالاترین خطرها خطاب و تصری کرد: ربا مسئله خطرناکی است مسئولان باید به این موضوع رسیدگی کنند؛ اگر می‌خواهید جلوی ربا را بگیرید باید به مردم میدان دهید و چوب جلوی چرخ آنها نگذارید.

امام جمعه موقت تهران همچنین به موضوع روابط بین هند و کشمیر نیز اشاره کرد و گفت:‌ هند اخیرا خودمختاری کشمیر را لغو کرد؛ هند از برخورد با مسلمین اجتناب کند.

موحدی کرمانی در بخش دیگری از خطبه های خود به در پیش بودن مراسم عرفه اشاره و عنوان کرد: باید مستقیم و بدون واسطه به سراغ خداوند رفت و در خواست ها را از او خواست زیرا او تنها قادر مطلق است.

وی با بیان اینکه تنها نجات دهنده انسان خداوند است، گفت: ما باید تنها به خدا تکیه کنیم و در دعاهای خود نیز تنها خدا را صدا بزنیم.

امام جمعه موقت تهران شرط در خواست از خدا را رعایت سنت الهی دانست و اظهارداشت: خداوند در شرایطی جواب مثبت به بندگان می‌دهند که آنان در حق بندگان ظلم نکرده باشند و روزی حلال به دست بیاورد.

کد خبر 450999

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha