چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ژنرالی که عامل کودتای نظامی در تایلند است گفته است ارتش تا دو هفته آینده نخست وزیر جدید را تعیین و قدرت را به وی واگذار خواهد کرد.


روز چهارشنبه (20 سپتامبر) ژنرال سونتی بونیاراتگلین در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که تا انتقال قدرت، نقش کفیل نخست وزیر تایلند را ایفا خواهد کرد.

یک روز پس از کودتای نظامی در تایلند [سابقه موضوع] نیروهای نظامی و تانک ها همچنان در اطراف ساختمان های اصلی دولتی در شهر بانکوک، پایتخت تایلند، مستقرند اما پایتخت آرام است و مردم به کارهای روزانه خود سرگرم هستند.

ژنرال بونیارتگلین پیشتر در یک نطق تلویزیونی گفت پس از چند ماه شکاف سیاسی ناشی از رهبری تاکسین شیناواترا، نخست وزیر تایلند، ارتش برای باز گرداندن وحدت ملی دست به کار شده است.

او در حلقه فرماندهان ارتش و در برابر تصویر بزرگی از پادشاه و ملکه تایلند سخن می گفت.

شیناواترا به سوءاستفاده از قدرت متهم شده است. نخست وزیر تایلند برای حل بحران سیاسی این کشور به طور ناگهانی انتخابات برگزار کرد اما نتایج آن لغو اعلام شد و قرار بود دو ماه دیگر دور دیگری از انتخابات صورت بگیرد.

کودتای نظامی در تایلند در زمانی به وقوع پیوست که نخست وزیر کشور برای شرکت در اجلاس عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک رفته بود.

کد خبر 4508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز