چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۷
۰ نفر

قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده هادی رضوی، متهم ردیف اول پرونده فساد بانک سرمایه از انتقال این مجرم به زندان خبر داد.

دادگاه

اسدالله مسعودی‌مقام در حاشیه نخستین جلسه رسیدگی به پرونده جدید پتروشیمی در جمع خبرنگاران گفت: بعد از صدور حکم، پرونده به دادسرای جرایم اقتصادی ارجاع و صبح روز دوشنبه حکم جلب هادی رضوی صادر شد. به گزارش ایرنا، وی افزود: این متهم دوشنبه‌شب توسط ضابطان دادگستری و اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب دستگیر و روانه زندان شد. هفته گذشته غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه گفت:

هادی رضوی، متهم ردیف اول پرونده بانک سرمایه به ۲۰سال حبس، رد مال و همچنین ۷۴ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شده است. رضوی در این پرونده متهم به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تحصیل مال به شیوه نامشروع به مبلغ ۱۰۷میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان بود.

دادگاه‌های علنی رسیدگی به فساد بانک سرمایه به‌دلیل گستردگی تخلفات صورت گرفته مورد توجه رسانه‌ها و افکار عمومی قرار گرفت؛ برخلاف سایر متهمان که با لباس زندان در جلسات دادگاه حاضر می‌شدند، رضوی به‌عنوان متهم ردیف اول این پرونده با لباس شخصی در دادگاه حضور می‌یافت؛ موضوعی که مورد سؤال رسانه‌ها و مردم قرار داشت و عده‌ای آن را به نسبت خانوادگی متهم با یکی از وزرای دولت مرتبط می‌دانستند. اما مسئله این بود که رضوی قرار وثیقه تعیین شده از سوی دادگاه را تامین کرده بود؛ بنابراین متهم قبل از صدور حکم دادگاه، آزاد تلقی می‌شد.

رضوی متهم بود که با پول معلمان مازراتی یا بنز اس۵۰۰ خریداری ‌کرده و با تشریفات در خیابان‌ها رفت‌وآمد می‌کرده است. به گفته رسول قهرمانی، نماینده دادستان، متهم همچنین در خیابان فرشته ملکی از سیدمحمد امامی می‌خرد و خودروی سوزوکی یا تویوتا راوفور و موتورسیکلتی خریداری می‌کند که برابر با ۱۰پراید مدل ۵۰میلیون تومانی کنونی قیمت دارد.

بنابر این گزارش، رضوی طبق گزارش بانک مرکزی بیش از ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات و ضمانت دریافت کرده است. ۱۰۷میلیارد تومان از بانک سرمایه تسهیلات و ضمانت گرفته و ۱۰۴میلیارد تومان هم از بانک‌های دی، اقتصادنوین، مسکن، تجارت و صادرات دریافت کرده است. به‌گفته نماینده دادستان، رضوی بیش از ۱۰۰ ورود و خروج به کشور داشته که ۵۰مورد آن خروجی به کشورهایی مانند ترکیه، ایتالیا، آلمان، اتریش، امارات و اوکراین بوده که در برخی موارد با خانم شریف کاظمی همراه شده است. قهرمانی می‌افزاید: طبق گزارش سازمان بازرسی کل کشور رضوی مبلغ قابل‌توجهی برای ارز دریافت کرده و به اسم سرمایه‌گذاری درواقع برای سفرهای خارجی اختصاص داده است.

کد خبر 450799

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha