همشهری آنلاین: بازی‌های بین‌المللی ارتش‌های جهان با شرکت حدود ۲۰۰ تیم شامل بیش از پنج هزار نظامی از ارتش‌های ۳۶ کشور جهان برگزار می‌شود و نظامیان در ۳۲ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

بازیهای بین‌المللی ارتش‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر،  مسابقات بین المللی نظامیان جهان امروز شنبه با شرکت زبده ترین نظامیان ایران به سرپرستی امیر سرتیپ محمد حسن باقری معاون آموزش و پژوهش ستاد کل نیروهای مسلح و نیروهای نظامی بیش از ۳۰ کشور دیگر در ۵۵ کیلومتری غرب مسکو آغاز شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه امروز شنبه در پیامی که از نمایشگرهای مستقر در محل برگزاری مسابقات پخش شد، خاطرنشان کرد: مسابقات سالانه نظامیان حرفه ای و تیزپروازان و عقابهای واقعی و استادان رشته خود از کشورهای مختلف سنت نیکویی شده که بسیار دیدنی و جشن واقعی است و نه فقط زیبایی و توانایی جنگ افزارهای پیشرفته بلکه اعتماد و دوستی افراد استفاده کننده از این ادوات را نشان می‌دهد.

پوتین در پیام خود تصریح کرد: هزاران نفر از بهترین نظامیان جهان مهارت و هنر خود و توانایی برای انجام دقیق وظایف خود را در شرایط غیراستاندارد به نمایش می‌گذارند. شکی ندارم که بسیاری از تماشاگران جوان که در حال تعیین مسیر زندگی خود هستند تلاش این عزیزان را الگو برای انتخاب پیشه خود می‌کند.

وی افزود: البته بار دیگر تاکید می‌کنم فرمت بازیهای نظامی سهم بزرگ خود را در توسعه همکاریهای بین‌المللی، تحکیم روابط سازنده و مشارکتی برای تامین امنیت کشورهای ما و منطقه اوراسیا و کل جهان و پاسخ گروهی به تهدیدهای واقعی و نه واهی برای ثبات جهان ادا می‌کند.

 رئیس جمهوری روسیه در پایان پیام خود ابراز امیدواری کرده است که مسابقات بین المللی نظامی، مورد توجه و رضایت خاطر تماشاگران قرار گیرد.

بازیهای بین المللی ارتش‌های جهان با شرکت حدود ۲۰۰ تیم شامل بیش از پنج هزار نظامی از ارتش‌های ۳۶ کشور جهان برگزار می شود و نظامیان در ۳۲ رشته با یکدیگر رقابت می‌کنند.

مسابقات بین‌المللی نظامیان جهان در ۲۵ میدان نظامی شامل روسیه، ایران، ارمنستان، بلاروس، هند، چین، قزاقستان، مغولستان، ازبکستان و جمهوری آذربایجان برگزار می‌شود.

برای نخستین بار هند، مغولستان و ازبکستان میزبان مسابقات بین المللی نظامی هستند.

 به گفته سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه، علاقه به مسابقات بین المللی نظامی افزایش می یابد و کشورهای عضو ناتو به این مسابقات علاقه نشان می‌دهند.

به گفته وی یونان در این مسابقات شرکت می کند و چهار کشور عضو ناتو شامل آمریکا، فرانسه، اسلواکی و ترکیه هم نمایندگانی را برای نظارت بر مسابقات اعزام کرده اند.

در مسابقات بین المللی نظامیان جهان برخلاف مسابقات بین المللی سیزم که نظامیان در مسابقات ورزشی با هم رقابت می کنند، رقابت بین تانک ها، توپ ها، خدمه توپخانه و سایر حوزه هایی است که مهمات واقعی در آن به کار برده می شود و نظامیان توانمندی و سرعت عمل خود را در انجام عملیات نظامی در محیطی واقعی به نمایش می‌گذارند.

نخستین دوره این مسابقات بین‌المللی نظامی در سال ۲۰۱۵ به میزبانی روسیه و قزاقستان برگزار شد.

تیم نیروهای مسلح ایران در این مسابقات حضور فعال داشته و در برخی رشته ها نیز مقام هایی را کسب کرده است.

از دستاوردهای این مسابقات بین المللی نظامی می توان به ارتقای سطح توان و آمادگی رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از طریق بهره مندی از تجربیات و آموزه های حوزه آموزش در سایر کشورها، توسعه دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای میزبان و شرکت کننده در مسابقات، از طریق رایزنی و تعاملات دوستانه در هنگام برگزاری سمینارها، نشست ها و مسابقات نظامی و استفاده از ظرفیت های درون سازمانی به منظور ارتقای آمادگی جسمانی در حوزه عملیاتی (عبور از موانع، ارتقای سرعت، افزایش قدرت بدنی، هماهنگی در بکارگیری توان جسمی و نظایر آن) اشاره کرد.

تیم ‌های نظامی ایران برای شرکت در این مسابقات، ترکیبی از ارتش، سپاه و ناجا هستند و ستاد کل نیروهای مسلح ایران تلاش کرده است از همه ظرفیت‌ ها در این مسابقات استفاده کند.

در سال‌ های گذشته کشورها با تسلیحات ساخت روسیه در این مسابقات شرکت می ‌کردند اما هم اکنون می توانند با تسلیحات و تجهیزات خود در این رقابت ها شرکت کنند و بر همین اساس ایران با پهپادهای ساخت داخل در مسابقات حضور دارد ضمن اینکه به نظر می رسد چینی ها به مانند پارسال با تانک های تولیدی خود به مسکو بیایند.

بیش از ۱۰۰ تن از زبده ترین نظامیان ایران در مسابقات امسال در روسیه حضور دارند.

۲۲ رزمنده در قالب تیم تانک از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ۴۴ نیرو در قالب تیم تهاجم دریابرد از نیروی دریایی ارتش، ۴۲ رنجر از تیم هوابرد نیروی زمینی ارتش و ۱۴ پلیس در قالب تیم حافظان نظم از ناجا در مسابقات روسیه حضور دارند و در چهار رشته به رقابت با نظامیان سایر کشورها می پردازند.

در ایران نیز قرار است دو رشته غواصی در عمق (به میزبانی نیروی دریایی ارتش) در جزیره کیش و مسابقه گشت جاده ای در تهران( به میزبانی نیروی انتظامی) برگزار شود.
در کنار این مسابقات در پارک پاترویت مسکو در غرب پایتخت تزارها، به مانند پارسال جشنواره فرهنگی به نام خانه دوستی نیز برگزار می شود و ایران به مانند پارسال حضور چشم گیری در این کار فرهنگی که در راستای معرفی فرهنگ کشورها به نظامیان صورت می گیرد، دارد.

کد خبر 450404

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha