همشهری آنلاین: عضو شورای شهر تهران پیشنهاد داد: خانه مشیرالدوله توسط شهرداری تملک و به عنوان خانه مشروطه نامگذاری شود. وی همچنین خواهان پی‌گیری موضوع گم شدن مجسمه بزرگ ملک‌المتکلمین شد.

احمد مسجدجامعي

به گزارش ایلنا، احمد مسجدجامعی در تذکر پیش از دستور خود در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه در همه شهرها به جز تهران خانه مشروطه داریم، گفت: در شورای شهر دوم قرار بر تملک خانه مدرس بود و اعتباراتی نیز در نظر گرفته شد، اما صرف خرید خانه نصیرالدوله شد.

وی با اشاره به تملک خانه بهبهانی گفت: او اولین فردی بود که در جریان مشروطه ترور شد، در حالی که به دلیل عدم تملک خانه‌اش بخشی از آن تخریب شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در شورای شهر چهارم، سرانجام منزل مدرس تملک شد، گفت: این در حالی است که خانه شیخ فضل‌الله نوری که در همان نزدیکی بود، بلاتکلیف ماند. جنبش مشروطه از تهران شروع شد و درست نیست که هیچ فضایی برای این رخداد مهم نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه خانه مشیرالدوله (پیرنیا) که ۱۸۰۰ متر و در اختیار نهادهای خاص است، قابلیت آن را دارد که به عنوان خانه مشروطه نام‌گذاری شود، تصریح کرد: سند اول و اساسنامه مشروطه در این خانه نوشته شده و بهتر است این خانه تملک شود.

مسجدجامعی در پایان درباره میدان حسن‌آباد نیز گفت: مرمت این میدان بهتر از این می‌تواند پیگیری شود. مجسمه بزرگ ملک‌المتکلمین در این میدان قرار داشت، اما به پارک شهر منتقل شده و حالا می‌گویند، گم شده است که باید دستوری عاجل برای پیگیری این موضوع داده شود.

کد خبر 450391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha