همشهری آنلاین: شرکت اوبر حق امتیاز اختراعی برای خودروهای خودران ثبت کرده است که طبق آن خودرو با رصد اطلاعات بیومتریک کاربر مانند ضربان قلب و میزان اضطراب او سفری راحت را برای او فراهم می‌کند.

خودروهای خودران اوبر ضربان قلب مسافران را می‌سنجند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی میل، شرکت تاکسی اینترنتی اوبر در نظر دارد خودروهای خودرانی تولید کند که علائم حیاتی سرنشین را بررسی می‌کنند و با سوال درباره احساس او  طی سفر در خودرو تضمین می‌کنند وی سفری رضایتبخش و خالی از اضطراب را تجربه کند.

در همین راستابه تازگی فاش شده این شرکت در اواخر ماه جولای حق امتیاز اختراعی را ثبت کرده که در آن طرح اولیه برای خودروهایی با قابلیت رصد بیومتریک توضیح داده شده است.

اوبر در حال حاضر مشغول بررسی عملکردهای واقعی فناوری های خودران در ناوگان حمل ونقل خود است. این شرکت هم اکنون تاکسی های خودران را در جاده ها آزمایش می‌کند.

در طرح اولیه اوبر توضیح داده شده که مسافر می‌تواند دستگاه های رصد سلامتی مخصوص خود( مانند ساعت هوشمند، دستبند فیت بیت یا غیره) را به تاکسی سفارشی متصل کند تا واکنش های او طی سفر بهتر بررسی شود.

 در مرحله بعد اطلاعاتی که از این روش جمع آوری می‌شود با آمار سنجش های مربوط به ترمومتر، حسگر سرعت خودرو، دوربین های مادون قرمز و میکروفون ها ترکیب می‌شود. به عنوان مثال دوربین‌های ویدئویی  با بررسی حالات صورت سرنشین میزان اضطراب او را ردیابی می‌کنند. به طور مشابه میکروفون‌ها نیز سروصدای مسافر مانند آه کشیدن، سرفه یا صحبت‌های بلند و عصبانی او را ثبت و آن را با وضعیت خودرو مقایسه می‌کنند.

با انجام این بررسی‌ها خودرو تشخیص می‌دهد با سرعت زیاد حرکت می‌کند یا به یک خودروی دیگر بسیار نزدیک شده یا حتی با شدت ترمز کرده است یا خیر.از سوی دیگر با نصب حسگرهای فشار داخل در خودرو  اوبر  مشخص می‌شود آیا سرنشینان با اضطراب به دستگیره های ایمنی خودرو  چنگ زده‌اند یا خیر.

علاوه بر تمام این موارد اوبر می تواند ضربان قلب مسافر را هنگام سفر با متوسط این شاخص در وضعیت کلی مقایسه و به این ترتیب اضطراب او را ردیابی کند.در کنار این موارد خودرو از مسافر درباره احساس او سوال می‌کند یا از او می‌پرسد آیا تمایلی دارد از سرعت خودرو کاسته شود یا خیر و طبق خواسته او عمل می‌کند.

کد خبر 450360

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha