همشهری آنلاین: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه درد قفسه سینه از فک تحتانی تا ناف می‌تواند علامت سکته حاد قلبی باشد، افراد در معرض خطر سکته را معرفی کرد.

چه كساني در معرض خطر سكته قلبي قرار دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، رامین اسکندری، در آستانه برگزاری بیست و یکمین کنگره بین‌المللی تازه‌های قلب و عروق، گفت: یکی از مهم‌ترین علل مرگ و میر در ایران سکته‌های قلبی است که بالاترین آمار فوتی‌ها بعد از حوادث را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش آگاهی مردم جهت پیشگیری و درمان به موقع و سکته‌های قلبی بسیار حائز اهمیت است گفت هر چه اقدامات لازم برای بیمار دچار حمله قلبی سریع‌تر صورت گیرد شانس حیات آن نیز بیشتر خواهد شد و هرچه دیرتر به پزشک ارجاع داده شود و اقدامات درمانی صورت گیرد آسیب به قلب بیشتر شده و شانس زنده ماندن بیمار نیز کاهش می‌یابد.

فلوشیپ فوق تخصصی اینترونشنال کاردیولوژی، ادامه داد: امروزه روش استفاده از استنت برای باز کردن رگ قلب یا به اصطلاح همان فنرزنی در کمک به بیمار بسیار مهم است و در کنگره بین المللی تازه‌های قلب و عروق تلاش شده که جدیدترین دستاوردهای علمی و مشکلات و راه‌های مواجهه با آن را به افرادی که با این حوزه در ارتباط هستند ارائه دهیم.

اسکندری گفت: استفاده از بالن برای بیماران دچار حمله حاد قلبی در بخش آنژیوگرافی جزو روش‌های موفق نسبت به روش‌های دارویی تنها است و شانس زنده ماندن بیمار را به میزان بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به دیابت، فشار خون و چربی بالا و افرادی که سابقه فامیلی سکته قلبی دارند همچنین افراد سیگاری بیشتر در معرض ابتلا به سکته‌های قلبی هستند.

این متخصص قلب و عروق در مورد علائم هشداری سکته‌های قلبی، گفت: درد قفسه سینه از فک تحتانی تا ناف باید جدی گرفته شود چرا که می‌تواند این مشکل نشان دهنده سکته قلبی باشد همچنین درد در قفسه سینه ممکن است همراه با نفس تنگی و تپش قلب، تهوع و تعریق باشد ولی علامت اصلی درد پشت جناق قفسه سینه است که با افزایش فعالیت بدنی شدت می‌یابد.

وی افزود: در بیست و یکمین کنگره تازه‌های قلب و عروق در زمینه پیشرفت در درمان دارویی نارسایی قلبی، پیشرفت در درمان‌های دارویی آریتمی قلبی و درمان‌های نوین دارویی ایسکمی قلب، جدیدترین دستاوردها ارائه و اساتید و صاحبنظران برجسته نظرات خود را مطرح می‌کنند.

بیست و یکمین کنگره تازه‌های قلب و عروق ۲۹ مرداد تا یکم شهریور ۹۸ در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

کد خبر 450339
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha