همشهری آنلاین: پزشکان هندی ریشه دردهای گاه و بی‌گاه دندان‌های یک پسرک هفت ساله را کشف کردند؛ وجود ۵۲۶ دندان ریز و درشت در فک پایینی!

526 دندان اضافي در دهان پسرك هندي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، رکورد پیشین بیشترین تعداد دندان در دهان یک فرد در دست یک پسر ۱۷ ساله بود که پزشکان در سال ۲۰۱۴ توانستند ۲۳۲ دندان را از دهان او در یک جراحی هفت ساعتی بیرون بکشند. این بار اما یک پسر هفت ساله در شهر چنای سال‌ها با بیش از ۵۰۰ دندان اضافی در دهان خود زندگی می‌کرد و از ماجرا خبر نداشت.

پزشکان دانشکده دندانپزشکی و بیمارستان ساویتا در چنای به غده‌ای در فک پایینی پسرک برخوردند که در آن ۵۲۶ دندان جا خوش کرده بود؛ از دندانی به قطر یک‌دهم میلی‌متر تا داندن‌های سه میلی‌متری. پزشکان در یک عمل حساس شکافی در فک ایجاد کردند و همه داندن‌های اضافی را بیرون آوردند.

عملا جراحی حدود دو ساعت طول کشید اما پزشکان بیمارستان ساویتا و متخصصان دندان ۱۰ روز بعد را به مطالعه دندان‌ها اختصاص دادند و امیدوارند بتوانند با آزمایش‌های ژنتیک به اطلاعات بیشتر و بهتر درباره دلایل احتمالی رشد این تعداد دندان در دهان یک کودک دست یابند.

پسرک هندی که حالا دیگر ۲۱ دندان در دهان دارد، پس از سه روز از بیمارستان مرخص شد و پزشکان حال عمومی او را خوب توصیف کرده‌اند.

کد خبر 450234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha