همشهری آنلاین: سهیل باریکانی، خلبان ارزنده پاراگلایدر کشورمان این بار نیز بدون حمایت مسئولین فدراسیون انجمن‌های ورزشی راهی مسابقات جهانی می‌شود.

سهيل باريكاني

مسابقات جهانی پاراگلایدر در رشته مسافت (FAI World championship) از فردا (۱۳ مرداد) در کشور مقدونیه آغاز می‌شود. در این مسابقات که دو سال یک‌بار برگزار می‌شود، ۱۵۰ خلبان برتر دنیا برای کسب عنوان قهرمانی جهان با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

از ایران نیز تنها یک خلبان در این مسابقات حضور خواهد داشت. سهیل باریکانی که در دوره قبل نیز در مسابقات جهانی این رشته بدون هیچ‌گونه حمایتی و با هزینه شخصی خود و از همه مهم‌تر بدون لباس تیم ملی ایران شرکت کرده بود، توانست درمیان ۱۵۰ خلبان برتر دنیا رتبه ۴۱ را به دست بیاورد.

و این در حالی بود که دیگر ورزشکاران ایرانی که می‌توانستند به همراه وی برای کسب افتخار راهی مسابقات جهانی شوند، به دلیل مشکلات عدیده از جمله مشکل هزینه بالای مسابقات و عدم حمایت هیچ‌یک از مسئولین فدراسیون از حضور در رقابت‌ها بازماندند.

امسال نیز سهیل باریکانی تنها نماینده ایران در این مسابقات در مقدونیه خواهد بود. در گفتگویی که در همین رابطه با وی داشتیم بازهم از عدم حمایت رئیس و مسئولین فدراسیون انجمن‌های ورزشی گله‌مند بود.

وی که از مدت‌ها قبل به دنبال کسب مجوز و تامین مالی این سفر بوده و بارها با مسئولین انجمن ورزش‌های هوایی و نیز فدراسیون مربوطه مکاتبه و گفتگو داشته، در نهایت به هیچ نتیجه‌ای دست نیافته و امسال نیز با هزینه شخصی و از آن مهم‌تر بدون لباس تیم ملی ایران که فدراسیون حاضر به تامین آن نیز نشده، به تنهایی عازم مسابقات جهانی است. مشکلی که سبب می‌شود وی در آوردگاه جهانی نتواند در رژه تیم‌ها در مراسم افتتاحیه شرکت کرده و پرچم کشورمان را در این مراسم به اهتزاز درآورد.

کد خبر 450216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha