جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۵
۰ نفر

پیش از این حسین رحیمی، فرمانده پلیس تهران هشدار داده بود که حساسیت‌ها روی حجاب سلبریتی‌ها افزایش خواهد یافت و این بار معاون اجتماعی ناجا سردار، احمد نوریان هم درباره پوشش برخی بازیگران هشدار داده است.

حجاب

به گزارش همشهری، سردار احمد نوریان، معاون اجتماعی ناجا به خبرگزاری تسنیم گفته است که به وزارت ارشاد ابلاغ شده تا نسبت به پوشش بازیگران هشدار دهد. پیش از این هم سخنگوی ناجا به وضعیت پوشش اهالی سینما در ایام جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داده و گفته بود که حاشیه امنی برای هنرمندان از نظر پوشش وجود ندارد. البته حساسیت‌ها به پوشش زنان بازیگر تنها به ایام و مناسبت‌های خاص محدود نمی‌شود، به‌طوری‌که انتشار یک فیلم از بازیگر زن ایرانی در یکی از مراکز خرید خارج از کشور حساسیت‌های زیادی ایجاد کرد، به‌طوری‌که علی مطهری، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس به این حساسیت‌ها پاسخ داد و گفت:

«اگر بازیگری برای سفر شخصی یا خانوادگی به خارج می‌رود، ما مأمور نیستیم تجسس کنیم که پوشش اسلامی را رعایت می‌کند یا نمی‌کند. » اما با این حال معاون اجتماعی پلیس معتقد است؛ بازیگران که حجاب اختیاری را ترویج می‌کنند باید تحت پیگیری قرار بگیرند. سردار احمد نوریان می‌گوید:کشف حجاب جرم است و طبق قانون فرقی نمی‌کند که سلبریتی‌ها یا غیرسلبریتی‌ها اقدام به این کار کنند. این مقام پلیس همچنین در پاسخ به آنهایی که معتقدند سلبریتی‌ها شهروندان عادی جامعه نیستند تأکید کرد: «اخلاق، ادب و ارزش‌های پذیرفته شده جامعه را همه باید رعایت کنند. »

آیت‌الله‌ سیدحسین موسوی‌تبریزی از چهره‌های حوزه علمیه قم هم درباره مقدار حجاب و حاشیه‌های پیش آمده در این رابطه، به اعتماد آنلاین گفته است: «از نظر شرعی زنان و مردان وظایفی برای رعایت حجاب و عفت دارند که برای رعایت هرکدام از این ارزش‌ها میزان مشخصی تعیین شده است. » دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، همچنین عنوان کرد: در اواخر عمر شریف پیامبر(ص)، آیات حجاب برای همه نازل شده و پیامبر به اهل‌ و عیال و زنان مسلمان دستور داد حجاب را در همه‌جا اعلام کنند.

در قرآن هم به‌مقدار حجاب در آیه «یا أَیهَا النَّبِی قُل لِّأَزْوَاجِک وَبَنَاتِک وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یدْنِینَ عَلَیهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِک أَدْنَی أَن یعْرَفْنَ فَلَا یؤْذَینَ وَکانَ‌الله غَفُورًا رَّحِیمًا» اشاره شده است. من فکر نمی‌کنم احدی از فقها در این جهت اختلاف داشته باشند که حجاب برای زن حد و سطح مشخصی دارد. این چهره حوزوی ادامه می‌دهد:

اینکه گاهی در مورد میزان و اندازه حجاب افراط و تفریط صورت می‌گیرد، ممکن است در بین فقها هم بحث باشد. اما آنچه درخصوص حجاب مسلم است اینکه در مسجد یا در خیابان یا در بازار یا در مکان‌هایی که زنان و مردان نامحرم با هم حضور دارند، مشکل مشخصی وجود ندارد. فرقی نمی‌کند، زنانی که به بازار می‌روند و در میان مرد نامحرم هستند مسلماً باید حجاب داشته باشند، وقتی هم به پارک‌ها می‌روند باید همان حجاب را داشته باشند، حرم بیت‌الحرام هم که می‌روند باید همان حجاب را داشته باشند.

کد خبر 450166

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha