همشهری آنلاین: شانن لی از تصویری که کوئنتین تارانتینو از پدرش در «روزی روزگاری در هالیوود» ارائه کرده به شدت انتقاد کرد و آن را کاریکاتوری و آزاردهنده خواند.

براد پيت و مايك مو در نقش بروس لي در فيلم روزي روزگاري در هاليوود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رپ، دختر فوق‌ستاره فقید سینمای رزمی و رئیس بنیاد بروس لی با اشاره به اینکه پدرش در دهه ۱۹۶۰ ناچار بود سه‌برابر دیگران کار کند تا در هالیوود دیده شود، افزود: «تصویری که فیلم تارانتینو از بروس لی نشان داده دلسردکننده و آزاردهنده است. این واقعا ناراحت‌کننده است که کسی در سالن سینما بنشیند و شاهد خندیدن دیگران به پدرش باشد.»

لی در ۱۹۷۳ از دنیا رفت و مرگ او در تمام این سال‌ها یک راز سربه‌مهر مانده است. او در اوایل دهه ۷۰ میلادی با بازی در چند فیلم هنرهای رزمی در هنگ‌کنگ به شهرتی فراگیر در دنیای سینما دست یافت. هر چند سال‌ها تلاش این ستاره چینی‌تبار برای دیدن شدن در هالیوود به شکست و ناکامی انجامیده بود. نقش لی را در «روزی روزگاری در هالیوود» بازیگری به نام مایک مو ایفا کرده و شانن معتقد است انتخاب او برای «کاریکاتوری» نشان دادن پدرش بوده است.

دلیل اصلی انتقادهای دختر بروس لی به صحنه‌ای بازمی‌گردد که در آن ستاره هنرهای رزمی جهان با یک بدلکار سینما به نام کلیف بوت (با بازی براد پیت) مبارزه می‌کند و به نوعی از او شکست می‌خورد. بروس لی مربی بسیاری از چهره‌های هالیوودی از جمله استیو مک‌کویین، رومن پولانسکی و شارون تیت بوده و به گفته شانن، پدرش هرگز با کسانی مبارزه نمی‌کرد که در هنرهای رزمی مهارت نداشتند.

آنچه از شواهد برمی‌آید این است که تارانتینو همواره از تحسین‌کنندگان بروس لی بوده و به همین دلیل لباس مشهور زردرنگ این ستاره فقید را در دوگانه «بیل را بکش» بر تن اوما تورمن (بازیگر نقش عروس) کرده است. با این حال، شانن معتقد است رفتاری که پیت به عنوان بدمن اصلی «روزی روزگاری در هالیوود» با شخصیت بروس لی کرده، درست شبیه رفتاری است که سفیدپوستان هالیوود در آن سال‌ها با پدرش داشتند.

شانن لی رئیس بنیاد بروس لی، مدیر عامل شرکت بروس لی اینترتینمنت و یکی از تهیه‌کنندگان برنامه تلویزیونی «مبارز» است که بر اساس یکی از پروژه‌های ناتمام پدرش در سال ۲۰۱۹ تولید و پخش می‌شود. او هدف از زیر سئوال بردن «روزی روزگاری در هالیوود» را افزایش آگاهی مردم نسبت به شیوه زندگی پدرش در مقام یک انسان می‌داند. تارانتینو هنوز به این انتقاد دختر بروس لی واکنش نشان نداده است.

کد خبر 449939

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha