مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدا کردن درست انواع میوه‌ها هنگام خرید و نگهداری مناسبشان به شما کمک می‌کند میوه‌های رسیده و سالم مصرف کنید.

میوه هوم پیج

این دستوالعمل را برای انتخاب و نگهداری میوه رعایت کنید:

طالبی: هنگامی طالبی رسیده بوی تند مخصوص خود را ایجاد می‌کند. اگر طالبی نرسیده باشد، می‌توانید چند روز آن را در دمای اتاق نگهدارید تا بوی رسیدگی آن به مشام برسد. طالبی رسیده را می‌توانید تا ۴ روز در یخچال نگهدارید. توجه داشته باشید که طالبی را در یخچال دور از سبزی‌ها بگذارید، چراکه ممکن است باعث پژمرده شدن آن‌ها شود.

کیوی: کیوی رسیده با فشار ملایم دست اندکی فرو می‌رود. کیوی‌های نرسیده را می‌توانید روی پیشخوان آشپزخانه در دمای اتاق بگذارید تا برسند. کیوی رسیده تا حداکثر ۳ هفته در یخچال قابل نگهداری است.

سیب: معمولاً سیب‌ را هنگامی‌که رسیده باشد از درخت می‌چینند. سیب‌هایی که لکه‌های نرم شدگی دارند را انتخاب نکنید. سیب‌های سفت با پوست هموار را انتخاب کنید. سیب را اگر درون کیسه پلاستیکی قرار دهید، می‌تواند تا حداکثر ۶ هفته در یخچال نگهدارید.

آناناس: آناناسی را انتخاب کنید که کاملاً رسیده باشد. آناناس رسیده اندکی سفت با بوی شیرین، پوست زرد و برگ‌های با رنگ سبز تیره است. آناناس را می‌توان تا یک هفته در یخچال نگهداشت. می‌توانید آناناس کامل را در یخچال بگذارید یا پوست آن را بکنید، تکه‌تکه‌اش کنید و در یک ظرف دربسته درون یخچال بگذارید.

موز: موز را هنگامی به رنگ سبز هستند، بخرید. هنگامی پوست موز به رنگ زرد مایل به قهوه‌ای درآمده باشد، آماده مصرف است. موز رسیده بسیار شکننده است و به‌راحتی له می‌شود. اگر موزها را در ناحیه سردی از آشپزخانه آویزان کنید تا یک هفته تازه باقی می‌مانند. اگر موزهایتان خیلی رسیده هستند، آن‌ها را منجمد کنید و بعد در تهیه انواع دسرها به کار ببرید.

پرتقال: بهترین پرتقال‌ها آن‌هایی هستند که پوست درخشان و نازک دارند و با فشار دست اندکی فرو می‌روند. برخی از انواع رایج پرتقال مانند پرتقال والنسیا یا تابستانه حتی پس از رسیدن ته رنگ سبز خود را حفظ می‌کنند. پرتقال و سایر مرکبات را می‌توان تا ۲ هفته در یخچال نگهداری کرد.

انبه یا مانگو: انبه‌ها را هم می‌توانید در دمای اتاق نگهدارید تا برسند. هنگامی میوه اندکی نرم شود و بوی تند و شیرین خاص خود را بده، آماده خوردن است. اندکی له‌شدگی یا چند لکه قهوه‌ای روی پوست میوه مشکلی ایجاد نمی‌کند. انبه رسیده را حداکثر تا ۴ روز می‌توانید در یخچال نگهدارید.

انار: انارهای در میوه‌فروشی‌ها معمولاً رسیده هستند. به دنبال انارهای باشید که اندازه بزرگ‌تر و رنگ درخشان داشته باشند و پوستشان گسیخته نشده باشد. انار را می‌توانید تا ۲ ماه در یخچال نگهدارید.

هلو و شلیل:  هلو و شلیل را معمولاً هنگامی‌که رسیده باشد، برداشت می‌کنند، اما گاهی هلو و شلیل فروخته‌شده کاملاً سفت هستند. از خرید میوه‌های خیلی سفت و سنگی پرهیز کنید. اگر میوه سفت باشد، می‌توانید آن را درون یک کیسه کاغذی در دمای اتاق نگهدارید. این میوه‌ها پس از چند روز نرم و آبدار می‌شوند و می‌توانید آن‌ها را بخورید. همچنین می‌توانید این هلوها را تا حداکثر یک هفته در یخچال نگهدارید.

گلابی: گلابی‌ها را معمولاً هنگامی‌که کاملاً رسیده نیستند، برداشت می‌کنند. گلابی‌ها را می‌توانید در دمای اتاق نگهدارید تا برسند. هنگامی انتهای ساقه میوه هنگام فشار دادن کمی فرو برود، آماده خوردن هستند. بعد از می‌توانید این گلابی‌ها را تا ۵ روز در یخچال نگهدارید.

آلبالو: روند رسیده شدن آلبالو مانند میوه‌های توت مانند هنگامی‌که برداشت می‌شوند، متوقف می‌شود. بهترین آلبالوها آن‌هایی هستند که درحالی‌که ساقه‌هایشان به میوه‌ها متصل است، رسیده هستند. این آلبالوها را می‌توانید در داخل ظرفی در یخچال تا حداکثر ۲ هفته نگهدارید.

زردآلو: زردآلو باید رسیده و به رنگ نارنجی طلایی باشد. از خریدن زردآلوها زرد کم‌رنگ یا زرد متمایل به سبز و همچنین زردآلوهای بیل ‌خورده یا له‌شده خودداری کنید. زردآلوهای نرم بیشترین رایحه و در دمای اتاق بهترین مزه را دارند. زردآلو را برای جلوگیری از خراب شدن می‌توانید در یخچال نگهدارید، اما این میوه پس از چند روز شروع به خشک شدن می‌کند.

 توت‌فرنگی: توت‌فرنگی‌هایی را بخرید که رنگ سرخ درخشان، درخشش طبیعی و دم سبز تازه داشته باشند. توت‌فرنگی باید رسیده اما نه خیلی نرم و بدون کپک‌زدگی باشد. توت‌فرنگی‌ها را پیش از خوردن با آب سرد بشویید. دم توت‌فرنگی را نکنید تا شیره آن درونش بماند. توت‌فرنگی را هنگامی رسیده نیست، برداشت می‌کنند و حداکثر حدود ۷ روز می‌توانید آن را در یخچال نگهدارید.

کد خبر 449719

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha