دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

پوپک قاسمی-‌ پارس آباد- خبرنگار: بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهدا در پارس‌آباد جزو بیمارستان‌های مهم شمال استان اردبیل به شمار می‌رود که بعد از بیش از یک دهه انتظار، دهه فجر سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

حاشیه‌های ادغام 2 بیمارستان در پارس‌آباد

اما این مرکز درمانی همچنان مشکل کمبود تجهیزات دارد، تا جایی که این روزها بحث‌هایی در مورد انتقال لوازم بیمارستان‌ امام خمینی (ره) به عنوان یکی دیگر از مراکز درمانی پارس‌آباد به بیمارستان شهدا و ادغام این دو بیمارستان با هم مطرح می شود که موجب اعتراض و انتقاد اهالی و برخی مسئولان این شهرستان شده است.

  • مشکلات درمانی دومین شهرستان پرجمعیت استان

«فرهاد بزمی» از شهروندان پارس‌آبادی به همشهری می‌گوید: به دلیل جمعیت زیاد این شهرستان یک بیمارستان پاسخگوی نیازهای شهروندان نیست و اهالی پارس‌آباد انتظار دارند هرچه سریع‌تر کمبودهای بیمارستان شهدا برطرف شود تا بیماران این شهرستان آواره شهرها و استان‌های دیگر نشوند. این روزها اخباری از انتقال تجهیزات بیمارستان امام(ره) به بیمارستان شهدا شنیده می‌شود که با توجه به نیازهای اهالی این مساله قابل‌قبول نیست.

  • رایزنی با وزیر

نماینده پارس‌آباد در مجلس هم در واکنش به بحث ادغام  بیمارستان قدیمی به بیمارستان جدید به همشهری می‌گوید: برای تکمیل، راه‌اندازی و تجهیز بیمارستان شهدا با وزیر سابق بهداشت و درمان پیگیری‌ و جلسات زیادی داشتیم. تلاش کردیم بیمارستان قدیم (امام خمینی) را از معوض بودن درآوریم تا همچنان به ارائه خدمات به بیماران ادامه دهد.

«شکور پورحسین» با بیان این‌که در صورت معوض بودن باید تمام نیروها و تجهیزات به بیمارستان جدید منتقل می‌شد، تاکید می‌کند: با تلاش‌های بسیار، طی حکمی از سوی وزیر سابق بهداشت و درمان، معوض بودن بیمارستان امام خمینی (ره) منتفی شد. اما بعد از روی کار آمدن سعید نمکی وزیر فعلی بهداشت و درمان، وی این حکم را قبول نکرد و با اشاره به تصمیم کمیسیون اظهار کرد بیمارستان امام (ره) طبق رای کمیسیون معوض است.

  • بایدها و نبایدهای جذب نیرو

پورحسین بیان می‌کند: با صحبت‌هایی که انجام دادیم مقرر شد بیمارستان امام (ره) با تامین اعتبار مقاوم‌سازی شود و همچنین از معاون رئیس جمهوری در امور استخدامی خواستیم سهمیه بیمارستان‌ها را در تجهیز و تامین نیرو جداگانه در نظر بگیرند. نماینده پارس‌آباد به جلسه روزهای گذشته با وزیر بهداشت اشاره و تاکید می‌کند: جلسه اخیر ما به عنوان یک اولتیماتوم به وزارت بهداشت و درمان همراه بود، چراکه تعهدات حوزه بهداشت و درمان در منطقه ما محقق نشده است.

این مسئول با اشاره به راه‌اندازی موقت بیمارستان شهدا اظهار می‌کند: این راه‌اندازی برای ارائه خدمات مستلزم تجهیزات کامل مانند دستگاه ام. ‌آر. ‌آی است و مقرر شد از وزارت بهداشت نمایندگانی برای بازدید بیمارستان‌های پارس‌آباد حضور یابند و برای جذب نیرو نیز اقدامات لازم انجام شود. وی تاکید می‌کند: در حال حاضر، ۴۶۰ نفر نیرو برای نمودار سازمانی بیمارستان لازم است که باید مجوز استخدام حداقل حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیروی انسانی صادر شود تا از طریق آگهی استخدام این نیروها به کار گرفته شوند. هفته پیش‌رو مذاکرات را با وزارت بهداشت جدی‌تر پیگیری کردیم و اگر به تعهداتعمل نشود، از اهرم نظارت و سوال استفاده خواهم کرد. پورحسین تاکید می‌کند: به رئیس علوم پزشکی استان تذکر داده شده است که هیچ تجهیزات و نیروی انسانی از بیمارستان قدیم به بیمارستان جدید منتقل نمی‌شود و باید بیمارستان شهدا به عنوان بیمارستانی نوپا با نیروی انسانی و تجهیزات جدید شروع به کار کند.

  • تصمیمات علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار می‌کند: راه‌اندازی بیمارستان جدید از مطالبات مردم شهرستان پارس‌آباد بود که سال گذشته به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر، در مرحله تجهیز امکانات و انتقال بخش‌هاست. «قدرت اخوان اکبری» می‌افزاید: سیاست‌گذاری وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر این است که با انتقال تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی بیمارستان قدیم به بیمارستان جدید، ارائه خدمات درمانی با قدرت و ظرفیت کامل ادامه پیدا کند و متعاقب آن با تعمیرات اساسی و بازسازی بیمارستان قدیمی و اصلاح زیرساخت‌های آن، خدمات سرپایی و سبک در آن صورت بگیرد و به عنوان مکمل بیمارستان جدید به طور مستقل به خدمات درمانی بپردازد.

وی با اشاره به سفر معاون درمان وزیر بهداشت شهرستان پارس‌آباد برای رفع موانع و مشکلات درمانی بیمارستان جدید و قدیمی این شهر عنوان می‌کند: بررسی‌های لازم در این سفر انجام شد و معاون وزیر بهداشت و درمان برای تأمین و تکمیل تجهیزات پزشکی از قبیل ‌ام. آر. آی، سی. تی‌اسکن، راه‌اندازی کلینیک ویژه جدید، تأمین نیروهای تخصصی، تأمین تجهیزات آزمایشگاهی و تأمین ۴ دستگاه دیالیز قول مساعد داد.

  • چشم اهالی به مجلس و دولت

بیمارستان شهدای پارس‌آباد در زمینی به مساحت ۳۱ هزار و ۷۴۵ متر مربع تکمیل شده است و در حالی که از سال ۸۶ عملیات اجرایی آن در ۴ طبقه شروع شده، هنوز هم به تجهیز کامل نرسیده است. اهالی شهرستان معتقدند با انتقال تجهیزات و نیروهای بیمارستان قدیم (بیمارستان امام) به مرکز درمانی جدید (بیمارستان شهدا) گره مشکلات درمانی این شهرستان باز نمی‌شود و باید هر دو بیمارستان با تجهیزات کامل به بیماران خدمات ارائه کنند. با توجه به مطالبات مردمی، پیگیری‌ها و تاکیدات نماینده شهرستان در مجلس، باید منتظر اقدامات دولت در ماه‌های پیش رو بود.

کد خبر 449608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha