شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: صبح جمعه و در اقدامی نمادین با حضور مدیرکل حفاظت حفاظت محیط زیست استان تهران، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، ورزشکاران و تشکل های مردم نهاد، ارتفاعات توچال از زباله پاکسازی شد.

پاکسازی ارتفاعات توچال از زباله

به گزارش ایسنا، کیومرث کلانتری در حاشیه این پاکسازی با اشاره به این که طبیعت دوست داشتنی است و قرار نیست با یک روز در طبیعت بودن آن را آلوده کنیم و تصور کنیم افراد دیگری آن را پاکیزه خواهند کرد، گفت: امروز ما هم در این اقدام ارزشمند در کنار مردم قرار گرفتیم و خوشبختانه مشارکت مردم بسیار بالاست و خرسندیم که چنین شهروندان دوستدار محیط زیست و طبیعت داریم.

وی گفت: برنامه‌های این چنینی  مردم محور است و هدف از برگزاری آن اشاعه فرهنگ زیست محیطی و حس مسئولیت‌پذیری بیشتر در بین مردم است. پیام این برنامه این است که بگوید طبیعت متعلق به همه است و هر کس آن را آلوده کند باید خود آن را تمیز و پاکیزه کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: طبیعت امانت است و ما در طبیعت و زمین ساکن هستیم و مالک اصلی خداوند متعال است. آنجا که خداوند در قرآن کریم می‌فرماید همه چیز را برای تو آفریدم ای انسان و تو را برای خودم به معنای آن است همه امانت‌دار هستیم و باید امانت‌دار خوبی باشیم.

کلانتری ادامه داد: اجرای این برنامه‌ها در واقع تحقق اصل ۵۰ قانون اساسی است که حفظ محیط زیست را وظیفه عمومی می‌داند و محیط زیست جز با مشارکت آحاد مردم حفظ نخواهد شد.

وی همچنین گفت: موضوع فرهنگسازی در خصوص جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها در طبیعت با اجرای برنامه‌های فرهنگی و نمادین همچون طرح بی‌زباله و نه به پلاستیک از سوی محیط زیست استان تهران با همکاری مردم، تشکل‌ها و سایر دستگاه‌های مسئول و علاقه‌مند همچنان پیگیری و اجرا می‌شود.

وی در پایان گفت: طبیعت و محیط زیست تنها مختص ما نیست و در واقع سرمایه مشترک بین ما و نسل‌های آینده است. حق نداریم طبیعت را آلوده کنیم و باید به اندازه از طبیعت بهره‌برداری کرده و ضمن احیاء و بازسازی بقیه را به نسل‌های آینده محول کنیم.

رضا گل محمدی_ مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران نیز در این برنامه گفت: برنامه پاکسازی امروز با حضور جوانان، ورزشکاران و دستگاه‌های همکار ما در استان تهران با همکاری محیط زیست انجام شد. برنامه امروز یک اقدام نمادین است تا به مردم توصیه کنیم محیط زیست را باید پاکیزه نگه داریم.

وی گفت: ورزشکاران به نوعی نخبگان و نمایندگان جامعه هستند. حضور آنها در اینگونه برنامه‌ها در جهت فرهنگسازی بویژه در حوزه محیط زیست بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، گل محمدی با بیان این که هفته آینده نیز برنامه پاکسازی طبیعت در حاشیه رودخانه جاجرود اجرا خواهد شد، تصریح کرد: حفظ طبیعت و محیط زیست مسئولیت اجتماعی همه ما است و به امید روزی که دیگر شاهد رها شدن زباله در طبیعت نباشیم.

کد خبر 449384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha