همشهری آنلاین: موسسه تحقیقاتی پیو آخرین نظرسنجی خود از سالمندان آمریکایی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد این قشر نیز مثل جوان‌ترها نسبت به گذشته کمتر مطالعه می‌کنند.

سالمندان آمريكايي به تلويزيون بيشتر از كتاب علاقه دارند

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از گودایریدر، سابق بر این گزارش‌ و آمارهای مربوط به مطالعه کتاب در آمریکا نشان می‌داد که سالمندان و قشر بازنشسته بیشترین و علاقمندترین افرادی هستند که کتاب مطالعه می‌کنند ولی حالا ظاهراً اوضاع تغییر کرده و این قشر هم تلویزیون و اینترنت را به کتاب ترجیح می‌دهند.
 
نتایج آخرین نظرسنجی و تحقیقات میدانی موسسه تحقیقاتی پیو (Pew) در سال ۲۰۱۸ حاکی از این مسئله تلخ است که سالمندان نیز نسبت به گذشته کمتر مطالعه می‌کنند و بیشتر تلویزیون تماشا کرده و از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.
 
بر اساس گزارش موسسه پیو در سال ۲۰۰۵ افراد میانسال و سالمند در آمریکا به طور متوسط در روز ۲۳ دقیقه مطالعه داشتند درحالیکه این رقم در سال ۲۰۱۸ به ۱۵ دقیقه کاهش پیدا کرده است. نظرسنجی از این افراد نشان می‌دهد آنها تکنولوژی‌های جدید را به مطالعه کتاب ترجیح می‌دهند.
 
بر اساس این گزارش سالمندان آمریکایی در سال ۲۰۱۵ به طور متوسط تنها ۲۰ دقیقه برای تماشای تلویزیون وقت می‌گذاشتند ولی در سال ۲۰۱۸ کمتر از ۳ ساعت از جعبه جادویی استفاده کردند. به گفته آمارهای پیو از سال ۲۰۰۰ میلادی تا ۲۰۱۸ افراد بالای ۶۵ سال کاربر اینترنت از ۱۴ درصد به ۷۳ درصد رسیده است.
 
طبق نظرسنجی موسسه پیو معلوم شده است که سالمندان تحصیل کرده بیشتر از سایرین هم سنین خود به مطالعه گرایش دارند. طبق این نظرسنجی مشاهده شده تعداد سالمندانی که به بازی ویدیویی علاقه دارند نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

کد خبر 449381

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha