همشهری آنلاین: بوریس جانسون از ابتدای ورودش به ساختمان نخست وزیری بریتانیا به دلیل مواضعش در برابر برکسیت هدف انتقاد سیاستمداران اروپایی قرار گرفته است.

اعتراض عليه بوريس جانسون

از زمان به قدرت رسیدن آقای جانسون قدرت‌های اروپایی در موقعیت‌های مختلف از او خواسته‌اند تا تمدید مهلت تعیین شده برای خروج کشورش از اتحادیه اروپا را فراموش کند و به توافق بدست آمده با نخست وزیر پیشین پایبند باشد.

نوربرت روتخن، یکی از قانونگذاران آلمانی و از متحدان نزدیک آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور روز پنجشنبه در پیامی تهدید گونه به بوریس جانسون تاکید کرد که «اتحادیه اروپا بر سر اصول و ارزش هایش سازش و مصالحه نخواهد کرد. »

آقای روتخن که ریاست کمیسیون سیاستگذاری اقصادی در بوندستاگ، پارلمان آلمان را برعهده دارد با انتشار توییتی خطاب به نخست وزیر بریتانیا نوشت: «نه با سخنرانی‌های اغوا کننده و نه با قلدری می‌توانی ما را وادار به دست کشیدن از اصول و یکپارچگی اروپا کنی! »

بوریس جانسون روز چهارشنبه پس از آنکه به صورت رسمی بر مسند نخست وزیری نشست با طرح مذاکره بر سر توافقی جدید با سران اتحادیه اروپا از همان ابتدا اروپایی‌ها را به یک چالش جدید دعوت کرد.

نخست وزیر بریتانیا همچنین تهدید کرد که اگر با اروپا به توافقی جدید دست نیابد کشورش را بدون توافق تا پایان ماه اکتبر و چه بسا زودتر از آن از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه قرار است برای گفتگو درباره برکسیت به زودی به بوریس جانسون دیدار کند. وزیر مشاور در امور اروپایی فرانسه نیز روز جمعه تاکید کرد که مهلت تعیین شده برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تمدید نخواهد شد.

کد خبر 449273

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha