جمعه ۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اوکراین یک نفت‌کش روسی را در ایالت اودسا توقیف کرد. گفته می‌شود که این کشتی در جریان بازداشت کشتی‌های نظامی اوکراینی توسط روسیه در تنگه کرچ شرکت داشته است. روسیه نسبت به گروگان‌گیری هشدار داده است.

نفت‌کش

به گزارش دویچه وله، روز پنجشنبه، سوم مرداد (۲۵ ژوئیه) سازمان امنیت و اطلاعات داخلی اوکراین از توقیف نفت‌کش "نیکا اسپیریت" (Nika Spirit) در ایالت اودسا خبر داد.

علت توقیف کشتی‌ روسی، شرکت آن در عملیات حمله به کشتی‌های اوکراینی در نوامبر گذشته اعلام شده است. "نیکا اسپیریت" آن زمان "نیما" (Neyma) نام داشته و اکنون پس از تغییر رنگ تغییر نام هم داده است.

از قرار معلوم، این موضوع بر اساس شماره‌ای که سازمان بین‌المللی کشتی‌رانی برای این کشتی تعیین کرده برملا شده است.

نوامبر گذشته نیروهای ویژه روسیه به چند کشتی نیروی دریایی اوکراین در نزدیکی شبه‌جزیره کریمه تیراندازی و آنها را توقیف کردند. شماری از خدمه کشتی‌ها نیز دستگیر شدند.

مقامات امنیتی اوکراین می‌گویند که "نیما" در زمان حمله کشتی‌های روسی مسیر حرکت کشتی‌های کمکی اوکراینی را سد کرده است.

قرار است که بازرسان اوکراینی صحت این ادعا را بررسی کنند.

  • واکنش روسیه

به گزارش خبرگزاری "ریا" وزارت امور خارجه روسیه تهدید کرده است که اگر شهروندان روسیه "گروگان" گرفته شده باشند، باید اوکراین منتظر پیامدهای آن باشد. این وزارتخانه گفته است که گام‌های بعدی اوکراین در این رابطه را رصد می‌کند و واکنش مناسب نشان خواهد داد.

شبه‌جزیره کریمه اوکراین در مارس ۲۰۱۴ در پی یک همه‌پرسی بحث‌برانگیر به روسیه پیوست. دولت اوکراین و کشورهای غربی این اقدام را الحاق غیرقانونی کریمه به روسیه می‌خوانند و این شبه‌جزیره را همچنان بخشی از خاک اوکراین می‌دانند.

اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای بازگرداندن کریمه به اوکراین روسیه را تحریم کرده‌ و مسکو را تحت فشار قرار داده‌اند.

کد خبر 449269

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha