همشهری آنلاین: صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد رشد اقتصادی آمریکا کاهش یابد.

خبر بد صندوق بین‌المللی پول برای آمریکا

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، صندوق بین المللی پول در پیش‌بینی جدید خود از چشم انداز اقتصادی جهان اعلام کرد رشد اقتصادی آمریکا در سال ۲۰۲۰ کمتر از رشد اقتصادی این کشور در سال جاری خواهد بود و پیامدهای جنگ تجاری با چین بر بزرگترین اقتصاد جهان بیش از پیش نمایان خواهد شد.

این نهاد با استقبال از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش نرخ بهره اعلام کرد که اتخاذ رویکرد انبساطی توسط فدرال رزرو می‌تواند تا حدی از فشار جنگ تجاری با چین بر روی اقتصاد آمریکا بکاهد. احتمال زیادی وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا رویکرد متضادی با سال قبل اتخاذ کند و نرخ بهره را کاهش دهد. سال گذشته این بانک چهار مرتبه نرخ بهره را افزایش داده بود.

صندوق بین المللی پول پیش بینی کرده است رشد اقتصادی آمریکا با ۰.۶ درصد کاهش نسبت به رشد سال گذشته این کشور به ۲.۶ درصد برسد و این روند در سال آینده نیز ادامه یابد تا جایی که نرخ رشد در سال ۲۰۲۰ با کاهشی محسوس نسبت به امسال، تنها ۱.۹ درصد پیش‌بینی شده است.

رشد اقتصادی جهان در سال گذشته ۳.۸ درصد بود که پیش بینی می‌شود امسال این نرخ به ۳.۳ درصد کاهش یابد. بخش بزرگی از روند آینده را نتایج مذاکرات تجاری چین و آمریکا و توافق اتحادیه اروپا و انگلیس بر سر مساله برگزیت تعیین خواهد کرد.

پیش از صندوق بین‌المللی پول، سازمان ملل با اشاره به رشد سه درصدی اقتصادی کشورهای جهان در سال گذشته پیش بینی کرده بود که اقتصاد جهانی در سال جاری به طور متوسط ۲.۷ درصد و در سال آینده به طور متوسط ۲.۹ درصد رشد کند که ۰.۳ درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی آن است.

برخلاف آمریکا، صندوق بین المللی پول نسبت به چشم‌انداز اقتصادی کانادا خوش‌بین تر بوده تا جایی که پیش‌بینی کرده است نرخ رشد امسال این کشور ۱.۵ درصد و در سال ۲۰۲۰ معادل ۱.۹ درصد باشد.

کد خبر 449235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha