همشهری آنلاین: نماینده حزب محافظه کار انگلیس در مجلس، در اعتراض به رهبری بوریس جانسون بر این حزب و نیز نخست وزیر شدن وی از این حزب کناره گرفت.

مجلس انگليس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  از لندن، محمد امین، پس از ۳۶ سال عضویت در حزب محافظه کار، دیشب از این حزب کناره گرفت.

وی در نامه استعفای خود، "بوریس جانسون" را به " بی احترامی به حقیقت" و " بی کفایتی اخلاقی" متهم کرد و افزود: رهبر جدید حزب محافظه کار انگلیس، به اثر گفتار و کردار خود بر دیگران، اهمیتی قائل نیست و بعید است مدت زیادی، نخست وزیر باقی بماند.

وی در مصاحبه با خبرنگار روزنامه مترو گفت: "بوریس جانسون"، زنان با حجاب را به دزدان بانک و صندوق های پست تشبیه کرده است که نشانگر افکار و گفتار وی است.

"بوریس جانسون"، نخست‌وزیر جدید انگلیس، امروز جانشین "ترزا می" ‌شود که به علت ناتوانی در جلب حمایت مجلس از طرحش برای خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) ناچار شد از سمت خود کناره‌گیری ‌کند.

همزمان با اعلام دست یابی "بوریس جانسون" به کُرسی نخست وزیری این کشور شمار دیگری از اعضای حزب و نیز شماری از وزیران از جمله "دیویدگوک" وزیر دادگستری و "فلیپ هاموند" وزیر خزانه داری و "روری استیوارت" وزیر توسعه بین الملل انگلیس اعلام کردند از سمت خود استعفا خواهند کرد.

اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس که حدود ۱۶۰ هزار نفرند، برای برگزیدن رهبرشان (و نخست‌وزیر بعدی انگلیس) در رای دهی شرکت کردند و "بوریس جانسون" با ۹۲ هزار و ۱۵۳ رای، در برابر ۴۶ هزار و ۶۵۶ رای "جرمی هانت"، رهبری حزبش را به دست آورد و نخست وزیر انگلیس شد.

مخالفان "بوریس جانسون"، وی را به زن بارگی، نژادپرستی، ضدیت با مسلمانان، حمایت از جنگ افروزی، هواداری از پولداران و دشمنی با اتحادیه اروپا متهم می کنند.

کد خبر 449149

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha