سه‌شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از فعالان محیط زیست روسیه با هجوم بردن به صفحه شخصی لئوناردو دی‌کاپریو در فضای مجازی از این ستاره هالیوود برای نجات دادن بزرگ‌ترین دریاچه جهان در سیبری یاری خواستند.

لئوناردو دي كاپريو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، بازیگر برنده اسکار از فعالان برجسته محیط زیست در دنیاست و بسیاری از مطالب او در اینستاگرام موضوع زیست‌محیطی دارد. وجود ده‌ها و صدها متن به خط سیریلیک زیر چند پست آخر دی‌کاپریو در اینستاگرام نشان از آن دارد که روس‌ها می‌خواهند از نفوذ و قدرت او برای زنده نگه داشتن دریاچه بایکال استفاده کنند. آنها از دی‌کاپریو دعوت کرده‌اند به پویش نجات قدیمی‌ترین و عمیق‌ترین دریاچه جهان بپیوندد.

بایکال میراث جهانی یونسکو و بزرگ‌ترین دریاچه آب‌شیرین دنیاست و برخی آن را «جواهر سیبری» هم می‌نامند اما پویشگران از جمله صندوق جهانی طبیعت این دریاچه در آینده نزدیک قربانی آلودگی‌های زیست‌محیطی، توسعه شهری و شکاری بی‌رویه می‌شود. روس‌ها دی‌کاپریو را لووشکا نام نهاده‌اند که نسخه روسی نام اوست و از این بازیگر ۴۴ ساله خواسته‌اند هر کاری می‌تواند برای نجات دادن دریاچه انجام دهد.

دی‌کاپریو در سال‌های اخیر میلیون‌ها دلار برای حفاظت از محیط زیست در بخش‌های مختلف جهان هزینه کرده و این پول‌ها را از راه‌اندازی بنیاد خیریه لئوناردو دی‌کاپریو از سال ۱۹۹۸ به دست آورده است. او پیش‌تر از روس بودن برخی اجدادش خبر داده و خود را نیمه‌روس معرفی کرده است. ضمن اینکه بارها در موقعیت‌های مختلف از دگرگونی‌های اقلیمی به عنوان بزرگ‌ترین بحران بشر آینده نام برده است.

با توجه به نزدیک بودن زمان اکران فیلم سینمایی «روزی روزگاری در هالیوود» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو، به نظر می‌رسد روس‌ها زمانی بسیار مناسب را برای پیش بردن اهداف پویش خود برگزیده‌اند. این روزها توجه بسیاری از مردم در گوشه و کنار دنیا به دی‌کاپریو و دیگر ستاره‌های فیلم تارانتینو جلب شده و از این رهگذر می‌توان به شهروندان روسیه برای امیدوار بودن به نجات دریاچه بایکال حق داد.

کد خبر 448968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha