همشهری آنلاین: مایکروسافت یک میلیارد دلار در شرکتی سرمایه گذاری کرده تا سیستم هوش مصنوعی عمومی را توسعه دهد. چنین سیستمی قادر به انجام فعالیت های مختلف است.

سرمایه گذاری يك میلیارد دلاري مایکروسافت در توسعه هوش مصنوعی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، مایکروسافت قصد دارد یک میلیارد دلار در شرکت هوش مصنوعی سرمایه گذاری کند که الون ماسک آن را تاسیس کرده است.

این شرکت که Open AI نام دارد، قرار است با استفاده از سرویس ابر مایکروسافت به نام Azure نرم افزار هوش مصنوعی را آموزش می دهد. این شرکت ها قصد دارند به طور مشترک فناوری ابررایانش را توسعه دهند.

کارشناسان معتقدند مایکروسافت احتمالاً در تجاری سازی محصول Open AI شریک خواهد بود. در حقیقت این شرکت قصد دارد نوعی هوش مصنوعی عمومی توسعه دهد. چنین سیستمی شبیه مغز انسان است و می تواند فعالیت های مختلفی انجام دهد.

این در حالی است که هم اکنون سیستم های هوش مصنوعی فقط می توانند یک فعالیت را انجام دهند. بنابراین توسعه هوش مصنوعی عمومی قابلیت های خارق العاده ای خواهد داشت اما بسیاری کارشناسان معتقدند توسعه چنین سیستمی ممکن است چند دهه طول بکشد.

الون ماسک در سال ۲۰۱۵ میلادی با همکاری سام آلتمن (یکی از سرمایه گذاران سیلیکون ولی) این شرکت را تاسیس کرد. البته اکنون ماسک از این شرکت کناره گرفته و آلتمن آن را رهبری می کند. این شرکت تاکنون موفقیت هایی به دست آورده است مانند توسعه هوش مصنوعی که توانست در بازه رایانه ای Dota۲ بر رقیب انسانی خود پیروز شود.

کد خبر 448959

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha