این روزها که هوای پایتخت روز به روز گرم‌تر می‌شود و داغی هوا خلق‌وخوی شهروندان را تنگ کرده، حال و هوای فرهنگسرای اشراق متفاوت است.

جشنواره بستنی

مدیران این فرهنگسرا با برپایی نخستین جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک اوقات خوبی را برای اهالی فراهم کرده‌اند. در غرفه‌های بخش شرقی محوطه باز فرهنگسرا تا چشم کار می‌کند بستنی‌های سنتی، دستگاهی و یخی، فالوده و انواع نوشیدنی‌ها و دسرهای خنک در رنگ‌ها و طرح‌های دلچسب باب سلیقه کودکان و بزرگسالان دیده می‌شود. «رضا دوستعلی» رئیس فرهنگسرای اشراق دراین‌باره می‌گوید: «در سال حمایت از تولید ملی، جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک با هدف حمایت و معرفی کسب وکارهای زودبازده فضایی فرحبخش و با نشاط را برای شهروندان فراهم کرده‌است.» جشنواره بستنی و نوشیدنی‌های خنک از ۲۷ تیر آغاز شده و تا ۹ مرداد از ساعت ۱۸ تا ۲۲ پذیرای شهروندان است.

در اینجا نمایش دستگاه‌های ساخت انواع بستنی و نوشیدنی که مراحل ساخت بستنی را در غرفه‌ها به نمایش می‌گذارند، از بخش‌های پرطرفدار این جشنواره است. دوستعلی دراین‌باره می‌گوید: «یکی دیگر از اهداف این جشنواره آشنایی شهروندان با مراحل تولید و عرضه بستنی، ارائه آموزش‌های لازم برای تهیه انواع بستنی و نوشیدنی در منزل است.

شهروندان از نزدیک مراحل تولید انواع بستنی را یاد می‌گیرند تا بتوانند آن را در منزل تهیه ‌کنند.» رئیس فرهنگسرای اشراق ادامه می‌دهد: «جشنواره بستنی با حضور جمعی از شاخصان و فعالان این صنف برپا شده و شهروندان با چهره‌های فعال، کارآفرینان و رونق‌دهندگان این حرفه آشنا می‌شوند.» علاقه‌مندان برای بازدید از این جشنواره می‌توانند به فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان شهید ناهیدی (جشنواره)، فرهنگسرای اشراق مراجعه کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۷۷۳۲۶۷۷۷ تماس بگیرند.

کد خبر 448939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha