همشهری آنلاین: سه فضانورد جدید روز شنبه ۲۹ تیر ماه از با یک سفینه سایوز پرتاب شده از قزاقستان در پنجاهمین سالگرد پا گذاشتن انسان روی کره ماه به ایستگاه فضایی بین‌المللی رفتند.

Soyuz

این سه فضانورد ماموریت ۶۰ شامل لوکا پارمیتو، مهندس پرواز ایتالیایی از سازمان فضایی اروپا، آندرو مورگان پزشک- فضانورد ناسا و آلکساندر سکورتسوف، کیهان نورد روسی از روسکاسموس (سازمان فضایی روسیه)  با سکوی پرتاب یوری گاگارین در مرکز فضایی بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب شدند تا پس از چهار بار گشتن به دور کره زمین به ایستگاه فضایی بین‌المللی بپیوندند.

پرتاب این فضانوردان با پنجاهمین سالگرد فرود آپولوی ۱۱ روی کره در ۲۰ ژوئیه ۱۹۶۹ همزمان شده بود. مورگان فضانورد آمریکایی گفت که خدمه از اینکه پیوندی نمادین را با گذشته، هنگامی که آمریکا و اتحاد شوروی در مسابقه فضایی جنگ سرد درگیر بودند و اکنون که همکاری بین‌المللی یک قاعده و نه استثنا است، مفتخر هستند.

سفینه سایوز حامل این سه فضانورد روز یکشنبه ۳۰ تیر به ایستگاه فضایی بین‌اللمللی پیوست که نیک هیگ و کریستینا کوچ از ناسا و آلکسی اوچینین از روسکاسموس در آن حضور داشتند.

این خدمه جدید به همراه هم بیش از شش ماه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهند ماند و به انجام تجربیات علمی و آزمایش تجهیزات فضایی خواهند پرداخت.

کد خبر 448879

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha