همشهری آنلاین: شارون استون اعتراف کرد پس از سکته مغزی سال ۲۰۰۱ حدود هفت سال طول کشید دوران نقاهت را پشت سر بگذارد و در این سال‌ها هیچکس از دنیای فیلم و سینما سراغش را نگرفت.

شارون استون بازيگر آمريكايي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ورایتی، بازیگر ۶۱ ساله آمریکایی که زمانی گران‌ترین ستاره زن سینما بود، هالیوود را به داشتن رفتار نامهربانانه با خودش پس از حمله مغزی دو دهه پیش متهم کرد. استون برای حضور در برنامه‌ای با موضوع آگاهی‌بخشی نسبت به سلامت مغزی زنان در لس‌آنجلس رفته بود و آنجا از دردسرهای پایان‌ناپذیرش پس از یک سکته گسترده و ۹ روز خونریزی مغزی گفت.

او با اشاره به تلاش هفت ساله خود برای پشت سر گذاشتن مشکل‌های ناشی از آن سکته افزود: «مردم با بی‌رحمی و نامهربانی تمام با من رفتار کردند؛ از دیگر زنان فعال در صنعت سینما تا قاضی زن که پرونده حضانت فرزندم را در دست داشت. گمان می‌کنم کسی نمی‌دانست حال زنی که سکته مغزی کرده چقدر می‌تواند خطرناک باشد و چند سال طول می‌کشد تا دوران نقاهت و به دست آوردن سلامتی را پشت سر بگذارد.»

استون در دوران پیش از بیماری در کشاکش جدا شدن از همسر روزنامه‌نگارش فیل برنستاین بود و البته جزو بازیگران پرکار هالیوود به شمار می‌رفت. او می‌خواست حق سرپرستی پسرش را از دادگاه بگیرد و خانه را از رهن دربیاورد. در عین حال همه چیزش را از دست داده بود و دیگر جایگاه پیشین را در صنعت سینما نداشت. همه اینها برای کسی که تا مقام یک فوق‌ستاره در هالیوود بالا رفته بود، می‌توانست به معنی مرگ باشد.

یک دهه پیش از افتادن به انبوه دردسرها، استون با «غریزه اصلی» هالیوود را فتح کرد و در ۱۹۹۵ با «کازینو» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی نامزد دریافت جایزه اسکار بود. هر چند چهار سال بعد در ۱۹۹۹ برای بازی در تریلر «گلوریا» به کارگردانی جان کاساوتیس نامزد دریافت جایزه تمشک طلایی به عنوان بدترین بازیگر زن شد. آنچه این ستاره پیشین را از سقوط همیشگی نجات داد، قراردادی بود که شرکت دیور در ۲۰۰۵ با او بست.

استون درباره بلاهایی که در آن سال‌ها سرش آمده گفت: «تجربه‌ای که من داشتم بسیار شبیه مورد پرنسس دایانا بود. ما هر دو بسیار سرشناس بودیم؛ او از دنیا رفت و من سکته کردم و هر دو فراموش شدیم.» دایانا عروس خاندان سلطنتی بریتانیا و نخستین همسر پرنس چارلز (مادر ویلیام و هری) بود که در ۳۱ اوت ۱۹۹۷ در ۳۶ سالگی در یک حادثه وحشتناک رانندگی کشته شد.

استون به تازگی در سریال معمایی جنایی «موزاییک» به کارگردانی استیون سودربرگ در شبکه HBO دیده شد و قرار است در آینده نزدیک در سریال «رنجور» برای شبکه نتفلیکس ایفای نقش کند؛ پروژه‌ای که آنها را دنباله‌ای بر فیلم تحسین‌شده و کلاسیک «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» می‌دانند.

کد خبر 448499

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha