همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی ایزی‌جت با همکاری انتشارات هارپرکولینز، کتابخانه‌های کوچکی را برای کودکان فراهم کرده تا کودکان بتوانند در طول سفرهای هوایی با این شرکت کتابی را در گروه سنی خود مطالعه کنند.

‌ایجاد کتابخانه مخصوص کودکان در هواپیماهای ایزی‌جت

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از اکتوالیته، شرکت هواپیمایی بریتانیایی ایزی‌جت با هدف تشویق کودکان ۶ تا ۱۲ سال به مطالعه و گنجاندن کتاب در برنامه‌های تعطیلات تابستانی آن‌ها، ایده خلاقانه جالبی را به مرحله اجرا گذاشته؛ به این ترتیب که کودکانی که به همراه پدر و مادر خود با این هواپیما سفر می‌کنند به جای خیره شدن به صفحه نمایشگر روبه‌رویشان در طول سفر می‌توانند وقت خود را با مطالعه کتاب‌های مختلف داستانی بگذرانند.

در این هواپیماها بیش از ۳۰۰ کتابخانه‌ کوچک که در زبان انگلیسی فلای‌برری نامیده می‌شوند با بیش از ۶۰ هزار کتاب‌ کودک به ۷ زبان دنیا در پروازهای اروپایی به طور رایگان در اختیار مسافران کوچک قرار می‌گیرد.

قبل از اجرا این پروژه، شرکت هواپیمایی ایزیجت، تحقیقی را از حدود دو هزار والدینی که فرزند ۶ تا ۱۲ سال دارند آغاز کرد که آشکار می‌کرد بیش از نیمی از کودکان بریتانیایی ترجیح می‌دهند به جای ۳۰ ذقیقه اضافی نگاه کردن به صفحه نمایشگر گوشی و تبلت، به داستانی که توسط پدر و مادرشان برایشان گفته می‌شود گوش دهند. نتایج این تحقیق شرکت ایزی‌جت را به واکنش و حرکتی واداشت که نتیجه‌اش این بود که این شرکت هواپیمایی با همکاری انتشارات هارپرکولینز، کتاب‌هایی را که مخصوص زمان پرواز آماده شده، داخل جیب صندلی همه هواپیماهایی که از انگلستان پرواز می‌کنند قرار دهد تا به راحتی در دسترس کودکان قرار گیرد.

تینا میلتون، مدیر خدمات کابین ایزی‌جت در این باره توضیح داد: «چنین اقداماتی برای خانواده‌ها، نهایت آرزو و خواسته ما است؛ چرا که پرواز را برای آن‌ها به تجربه‌ای‌ سرگرم‌کننده، مفرح، جذاب و راحت تبدیل می‌کند. به خصوص آن‌که کنترل و نگهداری یک کودک در هواپیما بسیار دشوار است. امیدواریم که مسافران ما در طول سفر از مطالعه یک داستان و یا گاهی چندین داستان به لطف کتابخانه‌های هواپیما لذت ببرند. »

کد خبر 448490

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha