همشهری آنلاین: سیف‌اله صمدیان، ‌عکاس و مستندساز، گفت: هنرمندان و صنعتگران می‌توانند دست به دست یکدیگر دهند، برای گذر از پروسه کشف نیازها و ورود به عرصه تولید، با هدف داشتن یک زندگی بهتر.

صمدیان

دبیر جشنواره تصویر سال در گفت‌وگو با ستاد خبری نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» اظهار کرد: هم‌زمان با تولیدکنندگان باید از هنرمندان در شاخه‌های مختلف دعوت شود تا دستاوردها به زیباترین شکل انعکاس تصویری پیدا کند و به افرادی که فکر می‌کنند «ما نمی‌توانیم» قوت قلب داده شود.

صمدیان ادامه داد: اهالی فرهنگ و هنر به ویره هنرمندان هنرهای تصویری باید با تولیدکنندگان همراه شوند تا به جامعه‌ انرژی بیشتری بدهند؛ وقتی نیاز به قطعه یا وسیله‌ای در داخل شناسایی و تولید می‌شود، باید درباره‌ی انعکاس این خبر خوش، با کمک هنرهای مختلف به ویژه هنرهای تجسمی و تصویری چگونگی رسیدن به کشف نیاز و اجرای پروسه تولید، به ارایه هنرمندانه‌ای متوسل شد تا پروسه ساخت، به زیباترین شکل در میان مردم داخل و حتی خارج از کشور انعکاس پیدا کند.
او همچنین بیان کرد: ارتباطی که حوزه‌هایی مانند سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی می‌توانند با این نمایشگاه داشته باشد، انعکاس درست خودجویی، خودیابی و خوداجرایی در زمینه تولید است. انعکاس فعالیت‌های حوزه تولید از طریق هر هنری، از ادبیات تا تئاتر و سینما می‌تواند خروجی بسیار قوی و محرکی در جامعه داشته باشد. اگر کاری در جامعه به‌درستی از طریق هنر انعکاس یابد، رساتر، ماندنی‌تر و موثرتر خواهد بود. در دنیا نیز می‌تواند سبب شود که کشورهای دیگر با واقعیت یک ملت بیدار و هوشیار آشنا شوند.

این عکاس و مستندساز معتقد است: اصلی‌ترین اتفاق این است که هنرمندان به میدان بیایند و حرکت‌های حوزه صنعت را در قالب فیلم و عکس به‌درستی برای ایرانیان و مردم کشورهای دیگر معرفی کنند. حضور هنرمندان در چنین عرصه‌ای مانند این است که توانمندی‌ها و نیازها با جمع‌بندی مناسب و درستی در قالب یک فیلم یا کاتالوگ به دنیا معرفی شود.
صمدیان با بیان این‌که هنر در همه ابعاد می‌تواند منادی حرکت‌هایی با زیباترین زبان و البته تشویق‌کننده باشد، اضافه کرد: البته برخی مسوولان فکر می‌کنند، چون موضوع پیچ و مهره مطرح است، هنرمندان کاری انجام نمی‌دهند؛ اما هنرمندان باید این حرکت‌ها را با هدف قدرت دادن به انگیزه‌های ملی معرفی کنند. با محوریت جذب اطمینان مصرف‌کننده داخلی باید بسته‌های فرهنگی هنرمندانه‌ای برای ارائه وجود داشته باشد، از سازندگان فیلم‌های تبلیغاتی تا فیلم‌های مهم سینمایی همه باید دست به دست هم دهند تا اجرای تولیدات درست بازتاب داشته باشد.

او درباره نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» نیز گفت: هدفی که نمایشگاه برای شناسایی کمبودها و جدی گرفتن تولید داخلی دارد و این‌که می‌خواهد فهم درستی از نداشته‌های‌مان داشته باشیم، در ظاهر به حیطه کاری من که فرهنگی و تولید عکس و فیلم است، ارتباط ندارد؛ اما اگر بخواهیم نقبی بزنیم و ما هم خود را در بازی بدانیم، این اتفاق خیلی خوشحال‌کننده است. با شنیدن این خبر احساس می‌کنم چقدر دیر، اما چقدر ضروری که چنین کاری انجام می‌شود، برای آن‌که نسبت به نداشته‌های‌مان آگاه شویم. خوب بود که نداشته‌های‌مان در تمام حوزه‌ها در این کشور قبلا شناسایی و روی آن‌ها کار می‌شد، نه این‌که پس از تحریم‌ها و سال‌ها تکیه بر صادرات نفت، به جایی رسیده باشیم که در کنج رینگ به «ناک‌داون» نشدن فکر کنیم.

صمدیان افزود: حتی اگر امروز در گوشه رینگ گرفتار شده باشیم، امیدوارم علاوه بر این‌که به راه حل نجات از «ناک‌داون» نشدن فکر می‌کنیم، بتوانیم به پیروزی‌هایی در این رینگ اقتصادی بی‌رحم برسیم.
نخستین نمایشگاه «فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید» از ۲۷ تا ۳۰ تیرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران توسط «ایدرو» برگزار می‌شود و میزبان نخبگان، کارآفرینان و صاحبان صنایع خواهد بود.

کد خبر 448291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha