همشهری‌آنلاین: شهردار تهران گفت: همکاری نهادهای حاکمیتی در موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی و اعتماد و همراهی مردم می‌تواند هویت یک منطقه را تحت‌تاثیر قرار داهد و به موفقیت بیشتر منجر شود.

چهاردهمین نشست شورای هماهنگی فرهنگی با حضور حناچي و مديران شهرداري

 چهاردهمین نشست شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و مدیران ارشد بخش‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و اعضای شورای شهر برگزار شد.

به گزارش شهرنوشت، شهردار تهران در این نشست گفت: شهر موفق شهری است که همه شهروندان آن بتوانند از امکانات و خدمات شهری استفاده کنند، تصریح کرد: شهرداری تهران مجموعه عظیمی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی را در اختیار دارد و در صورت هم‌جهت بودن فعالیت‌ها و هم‌افزایی همه بخش‌های فرهنگی، تاثیرگذاری شهرداری تهران در مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر خواهد شد.

حناچی فلسفه تشکیل شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری را تقویت هماهنگی و هم‌افزایی واحدهای فرهنگی برشمرد و افزود: همه بخش‌های فرهنگی شهرداری تهران در این شورا به عنوان عالی‌ترین شورای هماهنگی بین‌بخشی در شهرداری تهران عضویت دارند و اگر بتوانیم رویکردها و سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی و اجتماعی را در این شورا بررسی و تصویب و برای اجرا به بخش‌های مختلف اعلام کنیم، بهره‌وری بیشتری حاصل خواهد شد.

شهردار تهران ایجاد شادی و نشاط را یکی از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی دانست و گفت: شهرداری در قانون بلدیه مسئول همه شئون شهر است، در قانون شهرداری‌ها هم وظایف مختلف فرهنگی و اجتماعی برای شهرداری تصریح شده، اما در قوانین بعدی مثل قانون شوراها و برنامه‌های جامع، شهرداری‌ها اجتماعی‌تر شده‌اند و شهرداری می‌تواند در مسائلی همچون فرهنگ‌سازی رفتارهای شهروندی، تقویت سرمایه اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت، کودکان کار و سایر موضوعات فرهنگی و اجتماعی اثرگذار باشد.

شهردار تهران افزود: تجارب شهرهای موفق دنیا در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نشان می‌دهد زمانی که تمام نهادهای حاکمیتی در موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی هم‌سو باشند، موفقیت بیشتری حاصل می شود. از این رو ما باید در موضوع‌های فرهنگی با سایر نهادها هم‌جهت باشیم و شرایط را هم برای مشارکت مردم مهیا کنیم چرا که تجاربی مثل تاسیس خانه هنرمندان در منطقه ۶ نشان داده که حضور شهرداری و در ادامه اعتماد و همراهی مردم می‌تواند هویت یک منطقه را تحت تاثیر قرار دهد و امروزه ما شاهد هستیم بعد از تاسیس خانه هنرمندان بسیاری از اهالی منطقه ۶ به دنبال بازسازی خانه‌های تاریخی و تبدیل آن به پاتوق‌های فرهنگی و هنری هستند، لذا ما باید به دنبال تغییر تصویر و ذهنیت مردم نسبت به شهرداری باشیم تا با تسهیل‌گری به جای تصدی‌گری سرمایه‌اجتماعی را ارتقا دهیم و زمینه مشارکت مردم را مهیا کنیم.

کد خبر 448165

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha