همشهری‌آنلاین: شهردار تهران گفت: همکاری نهادهای حاکمیتی در موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی و اعتماد و همراهی مردم می‌تواند هویت یک منطقه را تحت‌تاثیر قرار داهد و به موفقیت بیشتر منجر شود.

چهاردهمین نشست شورای هماهنگی فرهنگی با حضور حناچي و مديران شهرداري

 چهاردهمین نشست شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی شهرداری تهران با حضور پیروز حناچی، شهردار تهران و مدیران ارشد بخش‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و اعضای شورای شهر برگزار شد.

به گزارش شهرنوشت، شهردار تهران در این نشست گفت: شهر موفق شهری است که همه شهروندان آن بتوانند از امکانات و خدمات شهری استفاده کنند، تصریح کرد: شهرداری تهران مجموعه عظیمی از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی را در اختیار دارد و در صورت هم‌جهت بودن فعالیت‌ها و هم‌افزایی همه بخش‌های فرهنگی، تاثیرگذاری شهرداری تهران در مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر خواهد شد.

حناچی فلسفه تشکیل شورای هماهنگی فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و هنری را تقویت هماهنگی و هم‌افزایی واحدهای فرهنگی برشمرد و افزود: همه بخش‌های فرهنگی شهرداری تهران در این شورا به عنوان عالی‌ترین شورای هماهنگی بین‌بخشی در شهرداری تهران عضویت دارند و اگر بتوانیم رویکردها و سیاست‌گذاری‌های کلان فرهنگی و اجتماعی را در این شورا بررسی و تصویب و برای اجرا به بخش‌های مختلف اعلام کنیم، بهره‌وری بیشتری حاصل خواهد شد.

شهردار تهران ایجاد شادی و نشاط را یکی از وظایف مهم بخش‌های فرهنگی دانست و گفت: شهرداری در قانون بلدیه مسئول همه شئون شهر است، در قانون شهرداری‌ها هم وظایف مختلف فرهنگی و اجتماعی برای شهرداری تصریح شده، اما در قوانین بعدی مثل قانون شوراها و برنامه‌های جامع، شهرداری‌ها اجتماعی‌تر شده‌اند و شهرداری می‌تواند در مسائلی همچون فرهنگ‌سازی رفتارهای شهروندی، تقویت سرمایه اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت، کودکان کار و سایر موضوعات فرهنگی و اجتماعی اثرگذار باشد.

شهردار تهران افزود: تجارب شهرهای موفق دنیا در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نشان می‌دهد زمانی که تمام نهادهای حاکمیتی در موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی هم‌سو باشند، موفقیت بیشتری حاصل می شود. از این رو ما باید در موضوع‌های فرهنگی با سایر نهادها هم‌جهت باشیم و شرایط را هم برای مشارکت مردم مهیا کنیم چرا که تجاربی مثل تاسیس خانه هنرمندان در منطقه ۶ نشان داده که حضور شهرداری و در ادامه اعتماد و همراهی مردم می‌تواند هویت یک منطقه را تحت تاثیر قرار دهد و امروزه ما شاهد هستیم بعد از تاسیس خانه هنرمندان بسیاری از اهالی منطقه ۶ به دنبال بازسازی خانه‌های تاریخی و تبدیل آن به پاتوق‌های فرهنگی و هنری هستند، لذا ما باید به دنبال تغییر تصویر و ذهنیت مردم نسبت به شهرداری باشیم تا با تسهیل‌گری به جای تصدی‌گری سرمایه‌اجتماعی را ارتقا دهیم و زمینه مشارکت مردم را مهیا کنیم.

کد خبر 448165

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha